НАПРЯМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.46.128-132Ключові слова:
інформація, освітній процес, інформатизація.Анотація
В статті обґрунтовано напрями інформатизації сучасного освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти. Здійснено аналіз нормативного забезпечення та визначено потреби науки, освіти і культури в інформатизації освітнього процесу. Мета статті полягає в обґрунтуванні теоретичних засад інформатизації освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти. Застосовано методи дослідження: аналіз наукових розробок з проблеми та нормативних джерел; узагальнення і систематизацію – для виявлення перспективних напрямів інформатизації; узагальнення змістових характеристик напрямів – для формулювання висновків. Схарактеризовано основні напрями використання комп’ютера та інформаційних технологій в закладі загальної середньої освіти, серед яких комп’ютер й інформаційні технології як об’єкт вивчення, як засіб для навчання різних дисциплін, як інструмент підтримки предметних уроків та інших видів занять, як засіб розвитку і виховання дитини, як засіб діагностики різних функціональних систем дитячого організму, використання комп’ютера для виконання навчальних і реальних завдань і для реалізації різних видів діяльності.
Посилання
Список використаної літератури
Биков В.Ю. Сучасні завдання інформатизації освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2010. №1 (15). URL: http://www.ime.edu-ua.net/em.html (дата звернення 15.09.2020).
Дорожня карта освітньої реформи (2015-2025). Стратегічна дорадча група при МОН України. БФ «Інститут розвитку освіти». Київ. 2015. URL: https://goo.gl/9kRlrG (дата звернення 15.09.2020).
Зборовский Г.Е., Шуклина Е.А. Образование как ресурс информационного общества. Социс. 2005. № 7. С.12–58.
Концепція Нової української школи. URL: zakon.rada.gov (дата звернення 15.09.2020).
Кивлюк О. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в системі навчальних дисциплін початкової школи. Початкова школа. 2004. №4. С.34–35.
Новиков А.М. (2008). Постиндустриальное образование. М.: Издательство «Эгвес».136 с.
Пейперт С. Переворот в сознании: Дети, компьютеры и плодотворные идеи. М.: Педагогика. 1999. 224 с.
Стратегія розвитку інформаційного суспільства в Україні. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/386-2013-%D1%80#Text (дата звернення 15.09.2020).
Указ Президента України «Про національну доктрину розвитку освіти» URL: http://zakon2.rada.gov.ua (дата звернення 15.09.2020).
Шаман О.І. Формування основ інформаційної культури майбутніх учителів початкової школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О.І.Шиман ; наук. кер. М.І.Жалдак; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. Київ, 2005. 20 с.
References
Bykov, V.Yu. (2010). Suchasni zavdannia informatyzatsii osvity. [Modern tasks of informatization of education]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 1 (15). http://www.ime.edu-ua.net/em.html [in Ukrainian].
Dorozhnia karta osvitnoi reformy (2015-2025) [Roadmap for educational reform (2015-2025)]. (2015). https://goo.gl/9kRlrG [in Ukrainian].
Zborovskiy, G.E., & Shuklina, E.A. (2005). Obrazovanie kak resurs informatsionnogo obschestva [Education as a resource of the information society]. Sotsis, 7, 12–58. [in Russian].
Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly [The concept of the New Ukrainian school]. (2018). zakon.rada.gov. [in Ukrainian].
Kyvliuk, O. (2004). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v systemi navchalnykh dystsyplin pochatkovoi shkoly [The use of information and communication technologies in the system of primary school disciplines]. Pochatkova shkola, 4, 34–35. [in Ukrainian].
Novikov, A.M. (2008). Postindustrialnoe obrazovanie [Post-industrial education]. Egves. [in Ukrainian].
Peypert, S. (1999). Perevorot v soznanii: Deti, kompyuteryi i plodotvornyie idei [Revolution in consciousness: Children, computers and fruitful ideas]. Pedagogika. [in Russian].
Stratehiia rozvytku informatsiinoho suspilstva v Ukraini [Strategy of information society development in Ukraine]. (2013). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/386-2013-%D1%80#Text [in Ukrainian].
Ukaz Prezydenta Ukrainy «Pro natsionalnu doktrynu rozvytku osvity» [Decree of the President of Ukraine «On the National Doctrine of Education Development»]. http://zakon2.rada.gov.ua [in Ukrainian].
Shaman, O.I. (2005). Formuvannia osnov informatsiinoi kultury maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Formation of bases of information culture of future teachers of elementary school] (Unpublished candidate dissertation). M.Drahomanov National pedagogical university. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).