ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.46.160-163Ключові слова:
інновації у галузі освіти, інтерактивні технології навчання.Анотація
Метою статті є дослідження особливостей теоретичних засад використання інтерактивних технологій та їх структури в освітньому процесі навчальних закладів. Розкрито зміст організації освітньої діяльності у контексті інноваційних процесів, що відбуваються в середовищі закладів освіти, з використанням інтерактивних методів як засобу підвищення ефективності уроку. Використання інтерактиву в навчальному процесі освітнього закладу розширить основи розвитку нестандартного мислення учнів, дозволить позбутись стереотипності мисленнєвих процесів, розвинути уяву, напрацювати навички комунікативного спілкування, інтелектуальної, емоційної та мотиваційної сфери учнів. У дослідженні основний акцент зроблено на проблемно-цільовому, а також системно-структурному методах опрацювання та аналізу наукових доробок, узагальненні та синтезі, порівнянні, систематизації у працях науковців, а також діагностичному методі. Результатом дослідження є огляд основної класифікаційної характеристики інтерактивних технологій навчання; окреслено контент та сутність процесу їх використання; зроблено короткий аналіз розвитку та розкриття проблеми науковцями, розробку теоретичних засад та практичних аспектів використання інтерактивних технологій в освітньому процесі.
Посилання
Список використаної літератури
Грицюк О.І. Практичне використання інтерактивних методів навчання на уроках у початковій школі. Початкове навчання та виховання, 2011. №27. С.2−17.
Дівакова І.І. Інтерактивні технології навчання у початкових класах. Тернопіль: Мандрівець, 2007. 180 c.
Дуткевич Т.В. Психологічні основи використання інтерактивних методів навчання у процесі підготовки спеціалістів з вищою освітою. Зб. наук. праць «Використання інтерактивних методів та мультимедійних засобів у підготовці педагога» / М-во освіти і науки України, Кам’янець-Поділ. держ. ун-т ; [редкол.: С.А.Копилов, Ю.М.Ковальчук, В.І.Співак та ін.]. Кам’янець-Подільський: Абетка – Нова, 2003. С.26–33.
Дьяченко В.К. Развивающее обучение и развитие личности. Школьные технологи. 1977. №3. С.14-23.
Кашлев С.С. Технология интерактивного обучения. Минск: Белорусский верасень, 2005. 135 с.
Кларин М.В. Интерактивное обучение – инструмент освоения нового опыта. Педагогика. 2000. №7. С.12–18.
Кучерова Г.М. Інтерактивні вправи та ігри. URL: http://e-kniga.in.ua (дата звернення: 10.10.2020 р.).
Новітні технології навчання учнів на уроках. Презентація. URL: http://shkola.ostriv.in.ua (дата звернення: 10.10.2020 р.)
Покатіло С.І. Нестандартні уроки в початкових класах. Активні та інтерактивні форми організації роботи учнів. Початкове навчання та виховання/ 2012. №16. С.35−38.
Пометун О, Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Київ: А.С.К., 2004. 192 с.
Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання. Київ: А.С.К., 2007. 144 с.
References
Hrytsyuk, O.I. (2011). Praktychne vykorystannya interaktyvnykh metodiv navchannya na urokakh u pochatkoviy shkoli [Practical use of interactive teaching methods in primary school lessons]. Pochatkove navchannya ta vykhovannya, 27, 2−17. [in Ukrainian].
Divakova, I.I. (2007). Interaktyvni tekhnolohiyi navchannya u pochatkovykh klasakh [Interactive learning technologies in primary school]. Mandrivetsʹ. [in Ukrainian].
Dutkevych, T.V. (2003). Psykholohichni osnovy vykorystannya interaktyvnykh metodiv navchannya u protsesi pidhotovky spetsialistiv z vyshchoyu osvitoyu [Psychological bases of using interactive teaching methods in the process of training specialists with higher education]. In S.A.Kopylov (ed.). Collection of scientific articles «Vykorystannya interaktyvnykh metodiv ta mulʹtymediynykh zasobiv u pidhotovtsi pedahoha [The use of interactive methods and multimedia tools in teacher’s training]» (pp.26−33). Abetka – Nova. [in Ukrainian].
Dʹyachenko, V.K. (1977). Razvyvayushchee obuchenye y razvytye lychnosty [Developmental learning and personal development]. Shkolʹnye tekhnolohyy, 3, 14-23. [in Russian].
Kashlev, S.S. (2005). Tekhnolohyya ynteraktyvnoho obuchenyya [Technology of interactive learning]. Bielorusskij vierasień. [in russian].
Klaryn, M.V. (2000). Ynteraktyvnoe obuchenye – ynstrument osvoenyya novoho opyta [Interactive learning is a tool for learning new experiences]. Pedahohyka, 7 , 12–18. [in Russian].
Kucherova, H.M. Interaktyvni vpravy ta ihry [Interactive exercises and games] (2020). http://e-kniga.in.ua
Novitni tekhnolohiyi navchannya uchniv na urokakh. Prezentatsiya [The latest technologies for teaching students in the classroom. Presentation]. (2020). http://shkola.ostriv.in.ua
Pokatilo, S.I. (2012). Nestandartni uroky v pochatkovykh klasakh. Aktyvni ta interaktyvni formy orhanizatsiyi roboty uchniv [Non-standard lessons in elementary school. Active and interactive forms of student work organization]. Pochatkove navchannya ta vykhovannya,16, 35−38. [in Ukrainian].
Pometun, O., & Pyrozhenko, L. (2004). Suchasnyy urok. Interaktyvni tekhnolohiyi navchannya [Modern lesson. Interactive learning technologies]. A.S.K. [in Ukrainian].
Pometun, O.I. (2007). Entsyklopediya interaktyvnoho navchannya [Encyclopedia of interactive learning]. A.S.K. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).