ІНФОРМАЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД ПЕДАГОГА В УМОВАХ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.46.185-190Ключові слова:
нформаційно-психологічний супровід, Zoom, Moodle, професійний стандарт вчителя.Анотація
Важливою умовою гармонійного розвитку особистості педагога є якісно побудована, ефективна та результативна система психологічного супроводу освітнього процесу. Але на початку третього тисячоліття у глобалізованому світі, який називають інформаційним проривом, що поступово змінює наше буття, вносячи акценти у світогляд, спосіб мислення, цінності, потреби, постає питання не тільки психологічного, але й інформаційно-психологічного супроводу. Результатом супроводу є розвиток ІТ-грамотного, здатного до рефлексії професійної діяльності, вмотивованого педагога 21 століття, який не розгубиться при взаємодії з дітьми Альфа-покоління, які живуть в інформаційному, динамічному, емоційно-напруженому середовищі, покоління Google babies. Метою статті є створення структурно-функціональної моделі системи інформаційно-психологічного супроводу педагога в умовах неперервної освіти. Учитель, вихователь, керівник закладу освіти потребують здійснення інформаційно-психологічного супроводу з боку викладачів тих інституцій, де проходить їхній професійний розвиток, оскільки в сучасному інформатизованому світі дуже складно зорієнтуватися у необмеженій кількості джерел, які можна використати під час освітнього процесу. З цією метою нами було проведено вивчення можливостей для створення системи інформаційно-психологічного супроводу педагога з використанням аналізу досліджень та практичної діяльності з організації дистанційного навчання на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти. У результаті дослідження нами було визначено мету, завдання і функції інформаційно-психологічного супроводу педагога і розроблено алгоритм реалізації моделі системи інформаційно-психологічного супроводу з метою розвитку ключових компетентностей педагога в умовах неперервної освіти.
Посилання
Список використаної літератури
Даль В.І. Толковый словарь русского языка. Современное написание. М.: АСТ, 2010. 815 с.
Казакова Е.И. Толерантность – путь к развитию. СПб: Изд-во Ютас, 2007. С.24−36.
Слюсарев Ю.В. Психологическое сопровождение как фактор активизации саморазвития личности: автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.01. Санкт-Петербург. гос. ун-т. С. Пб. 1992. 16 с.
Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Психологопедагогічний супровід професійного розвитку педагогічних працівників: стан і перспективи впровадження», 18 травня 2018 р./ За заг. редакцією Войцехівського М.Ф., Івашньової С.В. К.: Київ. ун-т ім. Бориса Грінченка, 2018 112 с. URL: http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/25154/1/S_Oleksenko_zbirka%20tez%20VNPK_%20IPPO%20.pdf (дата звернення: 30.09.2020)
Зеер Э.Ф. Психология профессий. Учебное пособие для студентов вузов. 2 изд. перераб. доп. М.: Деловая книга. 2003. 336 с.
Самоукина Н.В. Психология и педагогика профессиональной деятельности. М.: Тандем. 1999. 352 с.
Державна служба якості освіти. Опитування щодо дистанційного навчання учнів під час карантину. URL: http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1177-opytuvannia-shchodo-dystantsiinoho-navchannia-uchniv-pid-chas-karantynu (дата звернення: 30.09.2020)
Гурак Р. Дистанційне навчання − це виклик для української освіти під час пандемії. URL: https://www.kmu.gov.ua/news/ruslan-gurak-distancijne-navchannya-ce-viklik-dlya-ukrayinskoyi-osviti-pid-chas-pandemiyi (дата звернення: 30.09.2020)
МОН України. Проєкт профстандарту за професіями «Вчитель початкових класів ЗЗСО», «Вчитель ЗЗСО». Сайт URL: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-profstandartu-za-profesiyami-vchitel-pochatkovih-klasiv-zzso-vchitel-zzso (дата звернення: 30.09.2020)
References
Dahl, V. (2010). Tolkovyy slovar' russkogo yazyka. Sovremennoye napisaniye [Explanatory dictionary of the Russian language. Modern writing]. AST. [in Russian].
Kazakova, E. (2007). Tolerantnost' – put' k razvitiyu [Tolerance − the path to development]. Yutas. [in Russian].
Slyusarev, Yu.V. (1992). Psikhologicheskoye soprovozhdeniye kak faktor aktivizatsii samorazvitiya lichnosti [Psychological support as a factor in activating personal self-development]. (Extended abstract of candidate’s thesis). St. Petersburg State University. [in Russian].
Wojciekhivskii, M.F., & Ivashneva, S.V. (Eds.). (2018, May 18). Proceedings of the All-Ukrainian scientific-practical conference «Psychological and pedagogical support of professional development of teachers: the state and prospects of implementation». B.Hrinchenko University. URL: Psychological and pedagogical support of professional development of pedagogical workers: state and prospects. Retrieved from: http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/25154/1/S_Oleksenko_zbirka%20tez%20VNPK_%20IPPO%20.pdf [in Ukrainian].
Zeer, E.F. (2003). Psikhologiya professiy [Psychology of professions]. 2nd ed. Delovaya kniga. [in Russian].
Samoukina, N. (1999). Psikhologiya i pedagogika professional'noy deyatel'nosti [Psychology and pedagogy of professional activity]. Tandem. [in Russian].
State Service for Education Quality (2020). Opytuvannya shchodo dystantsiynoho navchannya uchniv pid chas karantynu [Survey on distance learning of students during quarantine]. http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1177-opytuvannia-shchodo-dystantsiinoho-navchannia-uchniv-pid-chas-karantynu [in Ukrainian].
Hurak, R. (2019). Dystantsiyne navchannya − tse vyklyk dlya ukrayinsʹkoyi osvity pid chas pandemiyi [Distance learning is a challenge for Ukrainian education during a pandemic]. https://www.kmu.gov.ua/news/ruslan-gurak-distancijne-navchannya-ce-viklik-dlya-ukrayinskoyi-osviti-pid-chas-pandemiyi [in Ukrainian].
Ministry of Education of Ukraine (2020). Proyekt profstandartu za profesiyamy «Vchytelʹ pochatkovykh klasiv ZZSO», «Vchytelʹ ZZSO» [Draft project of professional standard for the profession of «Primary school teacher», «Teacher»]. https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-profstandartu-za-profesiyami-vchitel-pochatkovih-klasiv-zzso-vchitel-zzso [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.