ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ: ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.319-323Ключові слова:
майбутні вчителі математики, професійна підготовка, формування критичного мислення, фахові математичні дисципліни.Анотація
У процесі підготовки у педагогічному ЗВО освітня діяльність майбутнього учителя математики має набувати рис його професійної діяльності, тому, крім оволодіння знаннями, повинен мати здатність контролювати розумові процеси, обґрунтовувати, виявляти проблеми та знаходити власне їх вирішення, вміти відстоювати свою думку, робити усвідомлений та обґрунтований вибір елементів змісту освіти та методів навчання при проєктуванні уроку. Ці положення активізують проблему розвитку критичного мислення майбутніх учителів математики у процесі їх професійної підготовки. Мета дослідження – розкриття шляхів організації процесу професійної підготовки майбутніх учителів математики, який сприятиме ефективному формуванню їх критичного мислення під час вивчення фахових математичних дисциплін. Методи дослідження: теоретичні: аналіз, систематизація й узагальнення педагогічних та психологічних досліджень. Методика підготовки майбутніх вчителів математики, орієнтована на формування вмінь критичного мислення, включає організацію освітнього процесу на основі залучення студентів до активної пізнавальної діяльності з використанням різних прийомів роботи з інформацією та розробку спеціально сконструйованих комплексів завдань.
Посилання
Список використаної літератури
Грэхем Р., Кнут Д., Паташник О. Конкретная математика. Основания информатики. Пер. с англ. Москва : Мир, 1998. 703 с.
Депман И.Я. Рассказы о решении задач. Ленинград: Госиздат, 1957. 128 с.
Дідківська Т.В., Сверчевська І.А. Степеневі суми в історичних задачах. Вісник Житомирського державного університету Імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2015. Вип.1 (79). С.113–117.
Мартиненко О.В., Чкана Я.О. Про різні методи знаходження скінченних сум. Фізико-математична освіта. 2017. Вип. 4. С.59−67.
Попов Г.Н. Сборник исторических задач по элементарной математике. М.-Л. : ОНТИ, 1938. 216 с.
Прасолов В.В. Задачи по алгебре, арифметике и анализу. Москва: МЦНПО. 2007. 608 с.
Страх О.П., Лукашова Т.Д. Міждисциплінарні зв’язки при вивченні деяких тем дискретної математики та диференціальних рівнянь. Фізико-математична освіта. 2021. Вип. 3 (29). С. 112–118.
Стрільченко Н.Н. Обчислення сум. У світі математики. В.3, Т.6. 2000. С.59–61.
References
Graham, R., Knut, D., & Patashnick, O. (1998). Konkretnaya matematika. Osnovaniya informatiki [Concrete mathematics. Foundations of computer science]. Mir. [in Russian].
Depman, I.Ya. (1957). Rasskazy o reshenii zadach [Stories about Problems' Solving]. Gosizdat. [in Russian].
Didkivska, T.V., & Sverchevska, I.A. (2015). Stepenevi sumy v istorychnykh zadachakh [Degree sums in historical problems]. Bulletin of Ivan Franko Zhytomyr State University. Pedagogical sciences, 1 (79), 113–117. [in Ukrainian]
Martinenko, O.V., & Chkana, Ya.O. (2017). Pro rizni metody znakhodzhennya skinchennykh sum [About different methods of finding finite sums]. Physical and mathematical education, 4, 59-67. [in Ukrainian]
Popov, G.N. (1938). Sbornik istoricheskikh zadach po elementarnoy matematike [Collection of historical problems in elementary mathematics]. ONTI. [in Russian]
Prasolov, V.V. (2007). Zadachi po algebre, arifmetike i analizu [Problems in algebra, arithmetic and analysis]. MTsNPO. [in Russian]
Strakh, O.P., & Lukashova, T.D. (2021). Mizhdystsyplinarni zvyazky pry vyvchenni deyakykh tem dyskretnoyi matematyky ta dyferentsialnykh rivnyan [Interdisciplinary connections in the study of some topics of discrete mathematics and differential equations]. Physical and mathematical education, 3 (29), 112–118. [in Ukrainian]
Strilchenko, N.N. (2000). Obchyslennya sum [Calculation of amounts]. In the world of mathematics, 3 (6), 59–61. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.