ГУМОРИСТИЧНА ТЕАТРАЛІЗОВАНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS В ДОШКІЛЬНІЙ ТА ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.141-147Ключові слова:
театралізована діяльність, гумористична діяльність, початкова освіта, дошкільна освіта, soft skills.Анотація
Актуальність проблеми дослідження гумористичної театралізованої діяльності у дошкільній та початковій освіті зумовлена необхідністю формування у старших дошкільників та молодших школярів soft skills для їх успішної самоадаптації та самореалізації у майбутньому. Мета статті полягає в обґрунтуванні гумористичної театралізованої діяльності як засобу формування soft skills в умовах дошкільної та початкової освіти; виокремленні аспектів підбору гумористичних творів та методичних рекомендацій для ефективної організації гумористичного театралізованого дійства у закладах дошкільної та початкової освіти. Серед основних методів наукового дослідження використано аналіз, вивчення педагогічного досвіду, спостереження, узагальнення та конкретизацію. У статті доведено ефективність гумористичної театралізованої діяльності для оволодіння дітьми старшої дошкільної групи та учнями початкової школи м’якими навичками, зважаючи на педагогічний потенціал театральної гри. У результаті дослідження окреслено аспекти підбору гумористичних творів та розроблено методичні рекомендації для ефективної організації гумористичного театралізованого дійства з метою формування soft skills у вихованців ЗДО та учнів школи І ступеня ЗЗСО. Перспективи подальших досліджень полягають у вивченні зарубіжного досвіду щодо проблеми реалізації гумористичної театралізованої діяльності як засобу формування soft skills в дошкільній та початковій освіті.
Посилання
Список використаної літератури
Hard Facts About Soft Skills. An actionable review of employer perspectives, expectations and recommendations. Summary and Findings. Wonderlic. URL: http://docs.wixstatic.com/ugd/cceaf9_ec9ed750296142f18efdd49f4930f6d3.pdf (дата звернення: 20.02.2023).
Смолянко Ю., Ігнатенко А. Розвиток soft skills у дітей старшого дошкільного віку. Acta Paedagogiсa Volynienses. 2021. № 6. С.15–21.
Писарчук О.Т. Освітньо-розвивальне середовище закладу дошкільної освіти як фактор розвитку особистості дитини. Сучасні соціокультурні та психолого-педагогічні координати розвитку дитини: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. Тернопіль, 2018. С. 134–138.
Олійник О.М. Театрально-ігрова діяльність в умовах дошкільного навчального закладу: навч.-метод. посіб. Кам’янець-Подільський, 2017. 163 с.
Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти) (нова редакція): затв. наказом М-ва освіти і науки України від 12.01.2021. № 33. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf (дата звернення: 22.10.2023).
Писарчук О.Т. Використання гумору в умовах дистанційного навчання учнів початкової школи. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія». Вінниця, 2022. № 1. С.51–61.
Писарчук О.Т., Чайка В.М. Психолого-педагогічний потенціал гумору як засобу навчання і виховання учнів початкової школи. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль, 2021. № 2. C.41–49.
Гавриш Н.В., Курінна С.М. Гумор виховує, навчає. Дошкільне виховання. 1999. № 10. С.20–21.
Попова І.І. Характеристика поетичних творів гумористичного характеру. Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського. Одеса, 2005. № 3–4. С.196–199.
Валентьєва Т.І. Виховання почуття комічного у старших дошкільників: метод. посібник. Чернігів: ЧНПУ ім. Т.Г.Шевченка, 2013. 56 с.
Шишак А. Діджиталізація початкової освіти: ціннісний аспект. Ціннісні орієнтири в сучасному світі: теоретичний аналіз та практичний досвід: збірник тез ІV Міжнар. наук.-практ. конф. Тернопіль: Вектор, 2022. С.436–440.
References
Hard Facts About Soft Skills. An actionable review of employer perspectives, expectations and recommendations. Summary and Findings. (2016). http://docs.wixstatic.com/ugd/cceaf9_ec9ed750296142f18efdd49f4930f6d3.pdf.
Smolianko, Yu., & Ihnatenko, O. (2021). Rozvytok soft skills u ditei starshoho doshkilnoho viku [Development of senior preschool children's soft skills]. Acta Paedagogiсa Volynienses, 6, 15–21. [in Ukrainian].
Pysarchuk, O.T. (2018). Osvitno-rozvyvalne seredovyshche zakladu doshkilnoi osvity yak faktor rozvytku osobystosti dytyny [The educational and developmental environment of a preschool education institution as a factor in the development of a child's personality]. In B.B.byiak et al, (Eds.), Modern sociocultural and psycho-pedagogical perspectives of child development ‒ Proceedings of All-Ukrainian scientific-practical conference (pp.134–138). Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. [in Ukrainian].
Oliinyk, O.M. (2017). Teatralno-ihrova diialnist v umovakh doshkilnoho navchalnoho zakladu [Theatrically-playing activity is in the conditions of preschool educational establishment]. Voloshchuk V.O. [in Ukrainian].
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity (Derzhavnyi standart doshkilnoi osvity) (nova redaktsiia) [Base component of preschool education (State standard of preschool education) (new release)]. (2021). mon.gov.ua. https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01 /Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity. pdf. [in Ukrainian].
Pysarchuk, O.T. (2022). Vykorystannia humoru v umovakh dystantsiinoho navchannia uchniv pochatkovoi shkoly [The use of humor in the conditions of distance learning of elementary school students]. Naukovyi visnyk Vinnytskoi akademii bezperervnoi osvity. Seriia «Pedahohika. Psykholohiia», 1, 51–61. [in Ukrainian].
Pysarchuk, O.T., & Chaika, V.M. (2021). Psykholoho-pedahohichnyi potentsial humoru yak zasobu navchannia i vykhovannia uchniv pochatkovoi shkoly [Psychological and pedagogical potential of humor as a means of teaching and educating primary school students]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. V.Hnatiuka. Seria. Pedahohika, 2, 41–49. [in Ukrainian].
Havrysh, N. & Kurinna, S. (1999). Humor vykhovuie, navchaie [Humor educates, teaches]. Doshkilne vykhovannia, 10, 20–21. [in Ukrainian].
Popova, I. (2005). Kharakterystyka poetychnykh tvoriv humorystychnoho kharakteru [Characteristics of humorous poetic works]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu im. K.Ushynskoho, 3–4, 196–199. [in Ukrainian].
Valentieva, T. (2013). Vykhovannia pochuttia komichnoho u starshykh doshkilnykiv [Education of the comic sense in older preschoolers]. Publishing House of T.Shevchenko Chernihiv National Pedagogical University. [in Ukrainian].
Shyshak, A. (2022). Didzhytalizatsiia pochatkovoi osvity: tsinnisnyi aspekt [Digitization of primary education: value aspect]. In N.L.Morska et al. (Eds.), Tsinnisni oriientyry v suchasnomu sviti: teoretychnyi analiz ta praktychnyi dosvid ‒ Proceedings of International scientific-practical conference: (pp.436–440). Ternopil: Vektor. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.