ГУМОРИСТИЧНА ТЕАТРАЛІЗОВАНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS В ДОШКІЛЬНІЙ ТА ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.141-147

Ключові слова:

театралізована діяльність, гумористична діяльність, початкова освіта, дошкільна освіта, soft skills.

Анотація

Актуальність проблеми дослідження гумористичної театралізованої діяльності у дошкільній та початковій освіті зумовлена необхідністю формування у старших дошкільників та молодших школярів soft skills для їх успішної самоадаптації та самореалізації у майбутньому. Мета статті полягає в обґрунтуванні гумористичної театралізованої діяльності як засобу формування soft skills в умовах дошкільної та початкової освіти; виокремленні аспектів підбору гумористичних творів та методичних рекомендацій для ефективної організації гумористичного театралізованого дійства у закладах дошкільної та початкової освіти. Серед основних методів наукового дослідження використано аналіз, вивчення педагогічного досвіду, спостереження, узагальнення та конкретизацію. У статті доведено ефективність гумористичної театралізованої діяльності для оволодіння дітьми старшої дошкільної групи та учнями початкової школи м’якими навичками, зважаючи на педагогічний потенціал театральної гри. У результаті дослідження окреслено аспекти підбору гумористичних творів та розроблено методичні рекомендації для ефективної організації гумористичного театралізованого дійства з метою формування soft skills у вихованців ЗДО та учнів школи І ступеня ЗЗСО. Перспективи подальших досліджень полягають у вивченні зарубіжного досвіду щодо проблеми реалізації гумористичної театралізованої діяльності як засобу формування soft skills в дошкільній та початковій освіті.

Біографії авторів

Oksana Pysarchuk, кафедра педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м.Тернопіль, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент

Lesia Hladun, кафедра педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м.Тернопіль, Україна

аспірантка

Посилання

Список використаної літератури

Hard Facts About Soft Skills. An actionable review of employer perspectives, expectations and recommendations. Summary and Findings. Wonderlic. URL: http://docs.wixstatic.com/ugd/cceaf9_ec9ed750296142f18efdd49f4930f6d3.pdf (дата звернення: 20.02.2023).

Смолянко Ю., Ігнатенко А. Розвиток soft skills у дітей старшого дошкільного віку. Acta Paedagogiсa Volynienses. 2021. № 6. С.15–21.

Писарчук О.Т. Освітньо-розвивальне середовище закладу дошкільної освіти як фактор розвитку особистості дитини. Сучасні соціокультурні та психолого-педагогічні координати розвитку дитини: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. Тернопіль, 2018. С. 134–138.

Олійник О.М. Театрально-ігрова діяльність в умовах дошкільного навчального закладу: навч.-метод. посіб. Кам’янець-Подільський, 2017. 163 с.

Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти) (нова редакція): затв. наказом М-ва освіти і науки України від 12.01.2021. № 33. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf (дата звернення: 22.10.2023).

Писарчук О.Т. Використання гумору в умовах дистанційного навчання учнів початкової школи. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія». Вінниця, 2022. № 1. С.51–61.

Писарчук О.Т., Чайка В.М. Психолого-педагогічний потенціал гумору як засобу навчання і виховання учнів початкової школи. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль, 2021. № 2. C.41–49.

Гавриш Н.В., Курінна С.М. Гумор виховує, навчає. Дошкільне виховання. 1999. № 10. С.20–21.

Попова І.І. Характеристика поетичних творів гумористичного характеру. Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського. Одеса, 2005. № 3–4. С.196–199.

Валентьєва Т.І. Виховання почуття комічного у старших дошкільників: метод. посібник. Чернігів: ЧНПУ ім. Т.Г.Шевченка, 2013. 56 с.

Шишак А. Діджиталізація початкової освіти: ціннісний аспект. Ціннісні орієнтири в сучасному світі: теоретичний аналіз та практичний досвід: збірник тез ІV Міжнар. наук.-практ. конф. Тернопіль: Вектор, 2022. С.436–440.

References

Hard Facts About Soft Skills. An actionable review of employer perspectives, expectations and recommendations. Summary and Findings. (2016). http://docs.wixstatic.com/ugd/cceaf9_ec9ed750296142f18efdd49f4930f6d3.pdf.

Smolianko, Yu., & Ihnatenko, O. (2021). Rozvytok soft skills u ditei starshoho doshkilnoho viku [Development of senior preschool children's soft skills]. Acta Paedagogiсa Volynienses, 6, 15–21. [in Ukrainian].

Pysarchuk, O.T. (2018). Osvitno-rozvyvalne seredovyshche zakladu doshkilnoi osvity yak faktor rozvytku osobystosti dytyny [The educational and developmental environment of a preschool education institution as a factor in the development of a child's personality]. In B.B.byiak et al, (Eds.), Modern sociocultural and psycho-pedagogical perspectives of child development ‒ Proceedings of All-Ukrainian scientific-practical conference (pp.134–138). Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. [in Ukrainian].

Oliinyk, O.M. (2017). Teatralno-ihrova diialnist v umovakh doshkilnoho navchalnoho zakladu [Theatrically-playing activity is in the conditions of preschool educational establishment]. Voloshchuk V.O. [in Ukrainian].

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity (Derzhavnyi standart doshkilnoi osvity) (nova redaktsiia) [Base component of preschool education (State standard of preschool education) (new release)]. (2021). mon.gov.ua. https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01 /Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity. pdf. [in Ukrainian].

Pysarchuk, O.T. (2022). Vykorystannia humoru v umovakh dystantsiinoho navchannia uchniv pochatkovoi shkoly [The use of humor in the conditions of distance learning of elementary school students]. Naukovyi visnyk Vinnytskoi akademii bezperervnoi osvity. Seriia «Pedahohika. Psykholohiia», 1, 51–61. [in Ukrainian].

Pysarchuk, O.T., & Chaika, V.M. (2021). Psykholoho-pedahohichnyi potentsial humoru yak zasobu navchannia i vykhovannia uchniv pochatkovoi shkoly [Psychological and pedagogical potential of humor as a means of teaching and educating primary school students]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. V.Hnatiuka. Seria. Pedahohika, 2, 41–49. [in Ukrainian].

Havrysh, N. & Kurinna, S. (1999). Humor vykhovuie, navchaie [Humor educates, teaches]. Doshkilne vykhovannia, 10, 20–21. [in Ukrainian].

Popova, I. (2005). Kharakterystyka poetychnykh tvoriv humorystychnoho kharakteru [Characteristics of humorous poetic works]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu im. K.Ushynskoho, 3–4, 196–199. [in Ukrainian].

Valentieva, T. (2013). Vykhovannia pochuttia komichnoho u starshykh doshkilnykiv [Education of the comic sense in older preschoolers]. Publishing House of T.Shevchenko Chernihiv National Pedagogical University. [in Ukrainian].

Shyshak, A. (2022). Didzhytalizatsiia pochatkovoi osvity: tsinnisnyi aspekt [Digitization of primary education: value aspect]. In N.L.Morska et al. (Eds.), Tsinnisni oriientyry v suchasnomu sviti: teoretychnyi analiz ta praktychnyi dosvid ‒ Proceedings of International scientific-practical conference: (pp.436–440). Ternopil: Vektor. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01

Як цитувати

Pysarchuk, O., & Hladun, L. (2023). ГУМОРИСТИЧНА ТЕАТРАЛІЗОВАНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS В ДОШКІЛЬНІЙ ТА ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(52), 141–147. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.141-147

Номер

Розділ

Статті