ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ КОМУНІКАЦІЙНИХ ЗВ’ЯЗКІВ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ В ПРОЦЕСІ СУПРОВОДУ ПІД ЧАС ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.190-194

Ключові слова:

інклюзивна освіта, комунікаційні зв’язки, діти молодшого шкільного віку, супровід.

Анотація

Дослідження стану комунікаційних зв’язків дітей молодшого шкільного віку в процесі супроводу під час інклюзивного навчання є дуже актуальною темою в сучасній освіті. Інклюзивне навчання стає все більш поширеним у світі, оскільки воно дозволяє забезпечити рівні можливості для навчання та розвитку всім дітям, незалежно від їхніх особливостей та потреб. Однак, успішне здійснення інклюзивного навчання вимагає налагодження ефективної комунікації між учнями, вчителями та батьками, адже це дозволяє забезпечити взаєморозуміння, підтримку та розвиток усіх дітей. Метою дослідження є вивчення стану комунікаційних зв’язків дітей молодшого шкільного віку в процесі супроводу під час інклюзивного навчання, з’ясування особливостей комунікації між учнями та вчителями, виявлення проблем взаємодії та розробка рекомендацій для покращення комунікаційних зв’язків в інклюзивному навчанні. При написанні статті було використано наступні методи дослідження: теоретичний аналіз літератури, що присвячена питанню комунікації дітей молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти, проєктивна методика «Школа звірів», авторська Анкета-опитувальник для батьків «Визначення рівня адаптованості дитини до школи», робота фокус-груп за участю представників команди супроводу, а також кількісна та якісна обробка даних. Результати дослідження можуть бути корисні для розробки ефективних стратегій супроводу та підтримки дітей з різними освітніми потребами у процесі навчання, що є надзвичайно важливим для успішного здійснення інклюзивної освіти. Дослідження може сприяти вдосконаленню підходів до навчання та виховання дітей в інклюзивному середовищі, а також забезпеченню їхньої успішної адаптації в суспільстві.

Біографії авторів

Iryna Sarancha, кафедра психології та соціальної роботи, Вінницький державний педагогічний університет ім.Михайла Коцюбинського. м.Вінниця, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент

Inna Osetska, Вінницький державний педагогічний університет ім.Михайла Коцюбинського, м.Вінниця, Україна

студентка магістратури, спеціальність «Соціальна робота»

Посилання

Список використаної літератури

Al Jaffal M. Barriers general education teachers face regarding the inclusion of students with autism. Front Psychol. 2022. Vol.13. 873248. doi: 10.3389/fpsyg.2022.873248

Дорожко І.І., Малихіна О.Є., Туріщева Л.В. Розвиток комунікативних умінь дітей з ОПП в умовах інклюзивного навчання. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Психологія. 2021. Вип. 4. С.134‒138.

Проективна методика «Школа звірів». На урок: освітній проект. URL: https://naurok.com.ua/proektivna-metodika-shkola-zviriv-vyunova-n-i-gaydar-k-m-124630.html (дата звернення: 10.03.2023)

Pegalajar-Palomino M.C. Implications of Mobile Learning for Sustainable Inclusive Education: A Systematic Review. The Electronic Journal of e-Learning. 2022. No.20 (5). P.538‒553.

References

Al Jaffal, M. (2022). Barriers general education teachers face regarding the inclusion of students with autism. Front Psychol, 13, 873248, doi: 10.3389/fpsyg.2022.873248

Dorozhko I.I., Malykhina O.Ye., & Turishcheva L.V. (2021) Rozvytok komunikatyvnykh umin ditei z OPP v umovakh inkliuzyvnoho navchannia [Development of communication skills of children with ASD in conditions of inclusive education]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Psychology, 4, 134‒138. [in Ukrainian]

Proektyvna metodyka «Shkola zviriv» [Projective method «School of animals»]. Na urok: osvitnii proekt. https://naurok.com.ua/proektivna-metodika-shkola-zviriv-vyunova-n-i-gaydar-k-m-124630.html [in Ukrainian].

Pegalajar-Palomino, M.C. (2022). Implications of Mobile Learning for Sustainable Inclusive Education: A Systematic Review. The Electronic Journal of e-Learning, 20 (5), 538‒553.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01

Як цитувати

Sarancha, I., & Osetska, I. (2023). ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ КОМУНІКАЦІЙНИХ ЗВ’ЯЗКІВ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ В ПРОЦЕСІ СУПРОВОДУ ПІД ЧАС ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(52), 190–194. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.190-194

Номер

Розділ

Статті