ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ І ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ НАВЧАННІ ПЛАВАННЮ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.206-209Ключові слова:
навчання плаванню, інновації, методи, технології, обладнання, діти дошкільного віку.Анотація
В останнє десятиліття в Україні затверджено низку комплексних програм фізичного виховання дітей в умовах дошкільних закладів, але вони не враховують потужний потенціал сучасних інноваційних методів і технологій. Отже, їх вивчення відкриває нові можливості практичного вдосконалення процесу навчання плаванню дітей дошкільного віку. Метою статті є окреслити сучасні інноваційні методи і технології навчання дошкільників плаванню, які можуть бути поступово впроваджені у процес фізичного виховання в дошкільних освітніх закладах України. При підготовці статті були застосовані методи аналізу наукових джерел, конкретизації, порівняння, педагогічного спостереження. Згідно з результатами дослідження, у процес навчання дошкільників плаванню рекомендується впроваджувати, з огляду на кадрові та матеріально-технічні можливості дошкільних навчальних закладів, заняття з використанням загальнорозвиваючих і танцювальних музично-ритмічних вправ з арсеналу художньої гімнастики, синхронного плавання, аквастепу, заняття з елементами аквааеробіки, гідроаеробіки, гідропластики, фанк-аеробіки, дитячої йоги в ігровій формі, заняття з прикладного плавання, з багатофазового навчання плаванню в умовах глибокої води. На заняттях повинно використовуватися не лише стандартне, а й модульне обладнання. При впровадженні інноваційних технологій у процес навчання дітей плаванню необхідно дотримуватися таких критеріїв технологічності як науковість, системність, структурованість, процесуальність, ефективність.
Посилання
Список використаної літератури
Баламутова Н. М., Ширяева С. В. К вопросу совершенствования методологии обучения плаванию студентов с боязнью воды. Наука і освіта. 2016. № 4. С. 96‒100.
Бріскін Ю. А., Смирновський С. Б., Смирновська С. Б., Слімаковський О. В. Навчання плаванню дітей дошкільного віку з використанням інноваційних засобів. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова. 2022. Вип.10 (155). С.44-47.
Котляр Т. В. Вплив занять з плавання на психоемоційний стан дітей дошкільного віку. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення: матеріали ІІ Всеукраїнської наук.-практ. конференції (Харків, 20 травня 2016 р.). Харків: Харківська державна академія фізичної культури, 2016. С.86‒92.
Коштур Я. Є. Шляхи оптимізації навчання плаванню дітей 6-річного віку в умовах глибокого плавального басейну. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2018. № 4 (78). С. 293-303.
Лашко В. П., Сідаш О. О., Астахов В. А. Плавання. Теорія та методика: навч.-метод. посібник. Дніпропетровськ: Дніпропетровський державний інститут фізичної культури та спорту, 2015. 189 с.
Назаркевич Л. І. Аналіз програм фізкультурно-оздоровчих занять з плавання для дітей дошкільного віку. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. 2017. Вип.9 (91). С. 70‒73.
Ображей О. Є. Технологія прискореного навчання плавання молодших школярів в умовах літніх оздоровчих таборів: дис… доктора філософії. Спец.: 014 – Середня освіта (Фізична культура). Луцьк: Волинський національний університет ім. Лесі Українки, 2021. 312 с.
Сімак Н. Д., Одинець Т. Є. Організаційно-методичні особливості навчання плаванню дітей на етапі початкової підготовки. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2022. Вип. 10 (155). С.166‒170..
References
Balamutova, N. M., Shyriaieva, S. V., & Sheiko, L. V. (2016). K voprosu sovershenstvovaniya metodologii obucheniya plavaniyu studentov s boyaznyu vodyi [Improving the methodology of teaching swimming to students with hydrophobia]. Science and Education, 4, 96-100 [in Russian].
Briskin, Yu. A., Smyrnovskyi, S. B., Smyrnovska, S. B., & Slimakovskyi, O. V. (2022). Navchannia plavanniu ditei doshkilnoho viku z vykorystanniam innovatsiinykh zasobiv. [Teaching swimming to preschool children using innovative tools]. Scientific Journal National Pedagogical Dragomanov University, 10 (155), 44-47 [in Ukrainian].
Kotliar, T. V. (2016). Vplyv zaniat z plavannia na psykhoemotsiinyi stan ditei doshkilnoho viku. [The influence of swimming training on the psycho-emotional state of preschool children]. In S.S.Ilchenko et al. (Eds.), Actual problems of physical education of different population strata ‒ Proceedings of the 2nd All-Ukrainian scientific and practical conference (p.86‒92). Kharkiv State Academy of Physical Culture [in Ukrainian].
Koshtur, Ya. Ye. (2018). Shliakhy optymizatsii navchannia plavanniu ditei 6-richnoho viku v umovakh hlybokoho plavalnoho baseinu. [Ways of optimization of teaching 6-year olds how to swim in the conditions of a deep swimming pool]. Pedagogical Sciences: Theory, History, Innovative Technologies, 4 (78), 293‒303 [in Ukrainian].
Lashko, V. P., Sidash, O. O., & Astakhov, V. A. (2015). Plavannia. Teoriia ta metodyka [Swimming. Theory and methodology]. Dnipropetrovsk State Institute of Physical Culture and Sports. [in Ukrainian].
Nazarkevych, L.I. (2017). Analiz prohram fizkulturno-ozdorovchykh zaniat z plavannia dlia ditei doshkilnoho viku [Analysis of programs of physical-healthy living for children of preschool age]. Scientific Journal National Pedagogical Dragomanov University, 9 (91), 70‒73 [in Ukrainian].
Obrazhey, O. Ye., (2021). Tekhnolohiia pryskorenoho navchannia plavannia molodshykh shkoliariv v umovakh litnikh ozdorovchykh taboriv [Technology of accelerated training of junior schoolchildren in the conditions of summer recreation camps]. Unpublished doctoral dissertation. Lutsk, Volyn National University named after Lesia Ukrainka. [in Ukrainian].
Simak, N. D., & Odynets, T. Ye., (2022). Orhanizatsiino-metodychni osoblyvosti navchannia plavanniu ditei na etapi pochatkovoi pidhotovky. [Organizational and methodological features of teaching swimming to children at the initial stage of training]. Scientific Journal National Pedagogical Dragomanov University, 10 (155), 166‒170 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.