ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД У РОЗВИТКУ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.218-222Ключові слова:
інтегративний підхід, вища освіти, інтеграція, інтернаціоналізація, академічна мобільність, міжнародна освіта, європейський освітній простір, наукові дослідження, якість освіти.Анотація
Мета статті: обґрунтувати особливості інтегративного підходу у розвитку вищої освіти в європейському і міжнародному освітньому середовищі. Для з’ясування поставленої мети використано різні методи наукового пошуку: аналіз нормативних і наукових джерел з метою з’ясування особливостей стану дослідження проблеми інтегративного підходу у розвитку європейської вищої освіти; логіко-семантичний – для виявлення сутності понять «інтеграція», «інтернаціоналізація», «академічна мобільність» тощо; узагальнення – для формулювання висновків; прогностичний – для визначення стратегічних завдань розвитку та виявлення перспектив подальших досліджень.В статті обгрунтовано інтегративний підхід як тенденцію у розвитку європейської вищої освіти. Визначено основну ціль інтеграції в освіті - об’єднання зусиль світової спільноти у вихованні людини з гуманістичним поглядом на світ, у її підготовці до комплексного підходу при вирішенні глобальних проблем людства. Виявлено переваги програм подвійного диплому: престижність диплома закордонного закладу вищої освіти; ознайомлення з унікальними освітніми дисциплінами, які представлені на зарубіжному ринку освітніх послуг; розвиток міжнародного співробітництва у науковій, освітній, інформаційній та інших галузях, розширення зв’язків для вирішення комплексу науково-регіональних завдань, що містять науково-освітні, економічні та політичні аспекти. Зроблено висновок, що інтеграція освіти здатна стати своєрідним стабілізуючим елементом розвитку інтеграційних процесів економіки, політики та інших сфер.
Посилання
Список використаних джерел
Авшенюк Н.М. Тенденції розвитку транснаціональної вищої освіти у другій половині ХХ – на початку ХХІ ст.: монографія; за наук. ред. Лещенко М.П.. Київ: Інститут обдарованої дитини, 2015. 610 с.
Академічна мобільність. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/osvita-za-kordonom/akademichna-mobilnist.
Ільницький Д. Інтернаціоналізація вітчизняного ринку послуг вищої освіти. Дослідницькі університети: світовий досвід та перспективи розвитку в Україні: монографія. [А.Ф.Павленко, Л.Л.Антонюк, Н.В.Василькова, Д.О.Ільницький та ін.]; за заг. ред. д.е.н., проф. А.Ф.Павленка та д.е.н., проф. Л.Л.Антонюк. Київ: КНЕУ, 2014. С.258–276.
Лук’янова Л.Б., Товканець Г.В., Сотська Г.І., Тринус О.В. Соціально-педагогічні аспекти діяльності віртуальних університетів у європейському освітньому просторі. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Том 72. № 4 (2019). С.1425.
Мирончук Н.М. Академічна мобільність як фактор інтеграції України у світовий освітній простір. Модернізація вищої освіти в Україні та за кордоном: зб. наук. праць. за ред. проф. С.С.Вітвицької, доц. Н.М.Мирончук. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2014. С.2024.
Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2021–2031 роки. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/09/25/rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-02-10- 2020.pdf
Galán-Muros V., Chacón E., Escribens M. Exploring international aid for tertiary education: recent developments and current trends URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf00 00 381747.
Higher Education to 2030. Volume 2. Globalisation. 355 p. URL: http://cyber.law. harvard.edu.
References
Avsheniuk, N.M. (2015). Tendentsii rozvytku transnatsionalnoi vyshchoi osvity u druhii polovyni XXI – na pochatku ХХІ st. [Trends in the development of transnational higher education in the second half of the 20th ‒ at the beginning of the 21st century]. Instytut obdarovanoi dytyny. [in Ukrainian].
Akademichna mobilnist [Academic mobility]. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/osvita-za-kordonom/akademichna-mobilnist
Ilnytskyi, D. (2014). Internatsionalizatsiia vitchyznianoho rynku posluh vyshchoi osvity [Internationalization of the domestic market of higher education services.]. In A.F.Pavlenko, L.L.Antoniuk, N.V.Vasylkova, D.O.Ilnytskyi (Eds.). Doslidnytski universytety: svitovyi dosvid ta perspektyvy rozvytku v Ukraini (pp.258–276). KNEU. [in Ukrainian].
Lukianova, L.B., Tovkanets, H.V., Sotska, H.I., & Trynus, O.V. (2019). Sotsialno-pedahohichni aspekty diialnosti virtualnykh universytetiv u yevropeiskomu osvitnomu prostori [Socio-pedagogical aspects of the activity of virtual universities in the European educational space]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 72 4 , 14-25. [in Ukrainian].
Myronchuk, N.M. (2014). Akademichna mobilnist yak faktor intehratsii Ukrainy u svitovyi osvitnii prostir [Academic mobility as a factor of Ukraine's integration into the world educational space.]. In S.S.Vitvytskoi, N.M.Myronchuk (Eds.). Modernizatsiia vyshchoi osvity v Ukraini ta za kordonom (pp.20‒24). ZhDU. [in Ukrainian].
Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2021–2031 roky (2020) [Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2021–2031.]. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/09/25/rozvitku-vishchoi-osviti-v- ukraini-02-10-2020.pdf [in Ukrainian].
Galán-Muros, V, Chacón, E, & Escribens, M. Exploring international aid for tertiary education: recent developments and current trends URL: https://unesdoc.unesco.org/ ark:/48223/pf00 00 381747.
Higher Education to 2030. Volume 2. Globalisation. 355 p. URL: http://cyber.law.harvard.edu.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).