ОСНОВНІ ЕТИЧНІ ЦІННОСТІ ТА МОРАЛЬНІ ОБОВ’ЯЗКИ ВЧИТЕЛЯ ЩОДО УЧНІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.53.22-25Ключові слова:
етика, цінності, моральність, вчитель, учень.Анотація
Метою статті є проаналізувати основні етичні цінності вчителя та водночас вказати на моральні обов’язки вчителя по відношенню до учнів. Методи дослідження: теоретичний метод – аналіз наукової літератури та практичного досвіду з досліджуваної проблеми. У статті розглянуто цінності людини в цілому та цінності вчителя. Цінності для вчителя ‒ це джерело мотивації, сенс життя і цілі, яких він хоче досягти в житті. Далі увагу зосереджено на особистості вчителя з точки зору професійної, медичної та моральної компетентності. Моральні зобов’язання вчителя перед учнями мають вирішальне значення для реалізації професії вчителя. Моральні вимоги суспільства до вчителя можна виразити наступними словами: поважати, підтримувати і любити кожного учня.
Посилання
Список використаної літератури
Frankl V.E. Dynamika a hodnoty. Čsl. psychol. č.6, 1990, s. 63.
Hrehová H. Etika ‒ sociálne vzťahy – spoločnosť, VEDA Bratislava 2005, s.267.
Matel A. Aktualizácia etického kódexu sociálnych pracovníkov Slovenskej republiky – základný náčrt. In A.Matel (et al). Aplikovaná etika v sociálnej práci a ďalších pomáhajúcich profesiách. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. Bratislava: VŠZaSP sv. Alžbety. 413 s.
Педагогічна етика вчителя в школі майбутнього. URL: https://liudatimush.wixsite.com/pochatkivcyam/single-post/2016/11/09/d09fd0b5d0b4d0b0d0b3d0bed0b3d196d187d0bdd0b0-d0b5d182d0b8d0bad0b0-d0b2d187d0b8d182d0b5d0b
Slovenská komora učiteľov, Etický kódex učiteľa. URL: https://sku.sk/navrh-etickeho-kodexu-ucitela
Srnakova Ľ., Hodnoty a správanie dream best učiteľa. URL: https://quizlet.com/218463926/hodnoty-a-spravanie-dream-besst-ucitela-flash-cards/
Tomášek F. Pedagogika. Úvod do pedagogické praxe pro vychovatele a rodiče, Brno: Nakladatelství Tomáše Krupičky, 1992, 352 s.
Vašek Š. Et al. Špeciálna pedagogika – terminologický a výkladový slovník (2. vyd.). Bratislava, SPN 1995. ISBN: 8008008644.
Višňovský Ľ., Kačáni V. et al.. Základy školskej pedagogiky, Bratislava: IRIS , 2001. 227 s.
Zákon č. 138/2019 o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Закон України Про освіту, URL: https://urst.com.ua/act/pro_osvitu
References
Frankl, V.E. (1990)ю Dynamika a hodnoty. Čsl. psychol., 6, s.63.
Hrehová, H. (2005). Etika ‒ sociálne vzťahy – spoločnosť. VEDA Bratislava 2005, 267 s.
Matel, A. (2010). Aktualizácia etického kódexu sociálnych pracovníkov Slovenskej republiky – základný náčrt. In A.Matel et al. Aplikovaná etika v sociálnej práci a ďalších pomáhajúcich profesiách ‒ zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie (s.280). VŠZaSP sv.Alžbety.
Педагогічна етика вчителя в школі майбутнього. https://liudatimush.wixsite.com/pochatkivcyam/single-post/2016/11/09/d09fd0b5d0b4d0b0d0b3d0bed0b3d196d187d0bdd0b0-d0b5d182d0b8d0bad0b0-d0b2d187d0b8d182d0b5d0b
Slovenská komora učiteľov. Etický kódex učiteľa. (2010). https://sku.sk/navrh-etickeho-kodexu-ucitela
Srnakova, Ľ. Hodnoty a správanie dream best učiteľa. https://quizlet.com/218463926/hodnoty-a-spravanie-dream-besst-ucitela-flash-cards
Tomášek, F. (1992). Pedagogika. Úvod do pedagogické praxe pro vychovatele a rodiče. Nakladatelství Tomáše Krupičky.
Vašek, Š. Et al. (1995). Špeciálna pedagogika – terminologický a výkladový slovník (2. vyd.). SPN.
Višňovský, Ľ., Kačáni, V. Et al. (2001). Základy školskej pedagogiky, IRIS.
Zákon č. 138/2019 o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Zakon Ukrainy pro Osvitu.. https://urst.com.ua/act/pro_osvitu.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.