МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.53.156-160

Ключові слова:

інформаційні технології, дистанційне навчання, електронні підручники, інтерактивні засоби навчання.

Анотація

З початком повномаштабного вторгнення загострилося питання потреби застосування інформаційних технологій (ІТ) в освітніх процесах. Українські учні, які вимушено знаходяться за кордоном через війну, зможуть безкоштовно: здобувати освіту за навчальними програмами МОН, отримати психологічну та емоційну підтримку, тощо. Мета статті: розкрити можливості використання ІТ в освітньому процесі. Методи дослідження: теоретичні (аналіз на­укових джерел та власного педагогічного досвіду для визначення переваг та обмежень використання ІТ в освітньому процесі), система­тизація, узагальнення; емпіричні (спостереження). Використання ІТ в сучасній освіті розкриває нові можливості, які позитивно впливають на підвищення якості освіти, забезпечення доступу до освіти, індивідуальний підхід до навчання, розвиток нових освітніх інструментів та організацію освітнього процесу, професійне вдосконалення викладачів та розвиток здобувачів освіти.

Біографії авторів

Ruslana Shtaier, кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

аспірантка

Volodymyr Nazarov, кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

аспірант

Oksana Kravets, кафедра іноземних мов, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

старший викладач

Посилання

Список використаної літератури

Іванова Т.В., Баранов В.В. Сучасний стан розвитку інформаційних симтем: Наукові записки. 2010. 10 (част.І). С.224‒226.

Кравченко О., Міщенко М. Соціально-психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах дистанційного навчання. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. 2021. Випуск 8. С.90‒99.

Міністерство освіти і науки України: Освіта в Україні: виклики та перспективи. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/serpneva-onferencia/2020/metod-zbirka-osvita-ta-covid-2020.pdf

Міністерство освіти і науки України: Національна освітня електронна платформа. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/gromadske-obgovorennya/2018/02/15/BROSHURE_CONCEPT_E-BOOK.pdf

Освіта як захист від штучного інтелекту. URL: https://osvitanova.com.ua/posts/2307-osvita-iak-zakhyst-vid-shtuchnoho-intelektu

Гетта В.Г., Єрмак С.М., Джевага Г.В., Шульга О.М., Повечера І.В., Носовець Н.М., Коляда А.М. Дистанційне навчання: дидактика, методика, організація: монографія: Чернігів: б.в., 2017. 286 с.

Розлуцька Г.М., Невмержицька О.В., Назаров В.С. Формування інформаційної компетентності учнів закладів загальної середньої освіти І ступеня засобами сервісів Google. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». Вип.2 (51). 2022. С.117‒122.

References

Ivanova, T., & Baranov, V. (2010). Suchasnyi stan rozvytku informatsiinykh system ]The current state of information systems development]. Naukovi zapysky, 10, 224‒226. (in Ukrainian).

Кravchenko, О., & Mishchenkо, М. (2021) Sotsialno-psyholohichna pidtrymka uchasnykiv osvitnoho protsesu v umovakh dystantsiinoho navchannia [Social and psychological support of participants in the educational process in the conditions of distance learning]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia psyholohichni nauky, 8, 90‒99. (in Ukrainian).

Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy: Osvita v Ukraini: vyklyky ta perspektyvy [Ministry of Education and Science of Ukraine: Education in Ukraine: challenges and prospects]. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/serpneva-onferencia/2020/metod-zbirka-osvita-ta-covid-2020.pdf (in Ukrainian).

Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy: Natsionalna osvitnia elektronna platforma [Ministry of Education and Science of Ukraine: National educational electronic platform]. https://mon.gov.ua/storage/app/media/gromadske-obgovorennya/2018/02/15/BROSHURE_CONCEPT_E-BOOK.pdf (in Ukrainian).

Osvita yak zakhyst vid shtuchnoho intelektu [Education as protection against artificial intelligence]. URL https://osvitanova.com.ua/posts/2307-osvita-iak-zakhyst-vid-shtuchnoho-intelektu

Hetta V., Yermak, S., Dzevaga, G., Shulga, O., Pozhera, I., Nosovets, N., & Kolyada, A.M. (2017). Dystantsiine navchannia: dydaktyka, metodyka, orhanizatsiia [Distance learning: didactics, methodology, organization]. B.V. (in Ukrainian).

Rozlutska, H., Nevmerzhytska, O., & Nazarov V. (2022). Formuvannia informatsiinoi kompetentnosti uchniv zakladiv zahalnoi serednoi osvity I stupenia zasobamy servisiv Google [Formation of information competence of students of general secondary education institutions of the first degree by means of Google services]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University,2 (51), 117‒122. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-04

Як цитувати

Shtaier, R., Nazarov, V., & Kravets, O. (2023). МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(53), 156–160. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.53.156-160

Номер

Розділ

Статті