АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ РЕАЛІЗАЦІЇ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕРЕКЛАДАЧІВ ДО ЛОКАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2024.54.38-42Ключові слова:
локалізація, майбутні перекладачі, професійна підготовка, експериментальна педагогічна система, аналіз результатів, ефективність.Анотація
Процеси подальшого оновлення системи вищої лінгвістичної освіти об’єктивно спрямовані насамперед на забезпечення потреб суспільства й держави у кваліфікованих перекладачах, що передбачає відповідні зміни в професійній підготовці, розвитку та саморозвитку особистості майбутніх перекладацьких кадрів у напрямі формування готовності до локалізації. Метою статті є загальна характеристика результатів реалізації експериментальної системи професійної підготовки майбутніх перекладачів до локалізації та їх аналіз. З метою доведення ефективності презентованих результатів використовували теоретичний аналіз наукової літератури з проблеми дослідження для відбору й осмислення дидактичного матеріалу; критично-аналітичний аналіз концепцій, теорій та методик, з метою виявлення шляхів розв’язання досліджуваної проблеми; методи математичної статистики – для кількісного підрахунку отриманих даних. З метою доведення результативності та ефективності впливу авторської експериментальної педагогічної системи на процес підготовки майбутніх перекладачів на засадах локалізації порівнювали показники сформованості чотирьох компонентів й загалом готовності майбутніх перекладацьких кадрів до локалізації. Узагальнені результати сформованості готовності майбутніх перекладачів до локалізації увиразнюють результативність авторської методики впровадження усіх запропонованих експериментальних інноваційних конструктів у процес професійної підготовки майбутніх перекладачів до локалізації. Це відображується в динаміці сформованості досліджуваного феномену в студентів КГ та ЕГ та початку й наприкінці експерименту. Так, високий рівень готовності в студентів КГ зріс з 7,28% (11) студентів до 15,23% (23) здобувачів, тоді як в ЕГ – з 7,33% (11) майбутніх перекладачів до 25,33% (38) студентів, що на 10.01% більше ніж в КГ. Достатній рівень готовності в КГ зріс з 15,89% (24) майбутніх перекладачів до 23,84% (36) студентів, а в ЕГ – від 16,67% (25) студентів до 38,00% (57) студентів, що на 21,33% більше ніж в КГ. Задовільний рівень готовності в студентів КГ зріс від 53,64% (81) студентів, до 60,26% (91) здобувачів, своєю чергою в ЕГ знизився (на 16,00%) від 53,33% (80) МП до 37,33% (56) студентів. Низький рівень готовності знизився в КГ від 23,18% (35) майбутніх перекладачів до 1,32% (2) студентів, а в ЕГ – від 23,33% (35) до 0.
Посилання
Список використаної літератури
Андрущенко Н. О. Використання інтерактивних методів навчання у закладах вищої освіти. Інтерактивний освітній простір ЗВО: матеріали міжвузівського науково-практичного вебінару (м.Вінниця, 23 березня 2018 р.). Вінниця: ВТЕІ КНТЕУ, 2018. С.7–10.
Антоненко О.В. Професійна підготовка вчителів іноземних мов в контексті модернізації вищої освіти в Чеській республіці. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти. 2015. Вип.43 (47). С.70–76.
Безлюдна В.В. Зміна характеру професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов у контексті вимог Болонського процесу. Молодь і ринок: щомісячний наук. 2017. № 4 (147). С.103–108.
Гомонюк О.М. Особистісний аспект діяльності майбутнього педагога – спосіб його саморозвитку та самореалізації. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України імені Б.Хмельницького. Серія педагогічні науки. 2016. №4 (6). С.66–74.
Добіжа Н.В. Роль самовизначення у формуванні індивідуального стилю педагогічного спілкування майбутнього вчителя іноземної мови в процесі педагогічної практики. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського. 2011. №5/6. С.244–254.
Іжко Є.С. Формування готовності майбутніх філологів до застосування автономного навчання у професійній діяльності: дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Класичний приватний університет. Запоріжжя, 2017. 256 с.
Іць С.В. Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови засобами медіаосвіти: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Житомир, 2014. 22 с.
Калінін В.О. Технології формування професійної соціокультурної компетенції майбутнього вчителя іноземної мови: навч.-метод. посіб. Житомир: Полісся, 2008. 104 с.
Кільченко А. В., Шимон О. М. Онлайн сервіси з відкритим доступом як засоби пошуку наукових джерел. Цифрова компетентність вчителя нової української школи: 2023 (Пошук рішень у період війни): зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. семінару (м.Київ, 25 травня, 2023 р.). Київ: ІЦО НАПН України, 2023. С.88–92.
Костікова І. Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов засобами інформаційно-комунікаційних технологій: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04. Харків, 2009. 469 с.
Мазайкіна І.О. Формування готовності майбутніх учителів до застосування особистісно орієнтованих педагогічних технологій навчання іноземних мов у професійній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Вінниця, 2018. 23 с.
Малихін О.В., Гриценко І.С. Теоретичні основи реалізації компетентнісного підходу в організації самостійної освітньої діяльності студентів філологічних спеціальностей: монографія. Київ: НУБіП України, 2016. 489 с.
References
Andrushchenko, N.O. (2018). Vykorystannia interaktyvnykh metodiv navchannia u zakladakh vyshchoi osvity [Use of interactive teaching methods in institutions of higher education]. Interaktyvnyi osvitnii prostir ZVO ‒ Proceedings od international scientific vebinar (pp.7‒10). VTEI KNTEU. (in Ukrainian).
Antonenko, O.V. (2015). Profesiina pidhotovka vchyteliv inozemnykh mov v konteksti modernizatsii vyshchoi osvity v Cheskii respublitsi [Professional training of foreign language teachers in the context of modernization of higher education in the Czech Republic]. Problemy ta perspektyvy formuvannia natsionalnoi humanitarno-tekhnichnoi elity, 43 (47), 70–76. (in Ukrainian).
Bezliudna, V.V. (2017). Zmina kharakteru profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov u konteksti vymoh Bolonskoho protsesu [Changing the nature of professional training of future foreign language teachers in the context of the requirements of the Bologna process]. Molod i rynok: shchomisiachnyi nauk, 4 (147), 103–108. (in Ukrainian).
Homoniuk, O.M. (2016). Osobystisnyi aspekt diialnosti maibutnoho pedahoha – sposib yoho samorozvytku ta samorealizatsii [The personal aspect of the activity of the future teacher ‒ a way of his self-development and self-realization]. Zbirnyk nauk.prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy im.B.Khmelnytskoho. Seriia pedahohichni nauky, 4 (6), 66–74. (in Ukrainian).
Dobizha, N.V. (2011). Rol samovyznachennia u formuvanni indyvidualnoho styliu pedahohichnoho spilkuvannia maibutnoho vchytelia inozemnoi movy v protsesi pedahohichnoi praktyky [The role of self-determination in the formation of the individual style of pedagogical communication of a future foreign language teacher in the process of pedagogical practice]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im.K.D.Ushynskoho, 5/6, 244–254. (in Ukrainian).
Izhko, Ye. (2017). Formuvannia hotovnosti maibutnikh filolohiv do zastosuvannia avtonomnoho navchannia u profesiinii diialnosti [Formation of readiness of future philologists to use autonomous learning in professional activity]. Unpublished Candidate dissertation. Zaporizhzhia, Klasychnyi pryvatnyi universytet. (in Ukrainian).
Its, S.V. (2014). Pedahohichni umovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia inozemnoi movy zasobamy mediaosvity [Pedagogical conditions for the formation of professional competence of a future foreign language teacher by means of media education]. Extended thesis of Candidate dissertation. Zhytomyr. (in Ukrainian).
Kalinin, V.O. (2008). Tekhnolohii formuvannia profesiinoi sotsiokulturnoi kompetentsii maibutnoho vchytelia inozemnoi movy [Technologies of formation of professional sociocultural competence of the future foreign language teacher]. Polissia. (in Ukrainian).
Kilchenko, A.V., & Shymon, O.M. (2023). Onlain servisy z vidkrytym dostupom yak zasoby poshuku naukovykh dzherel [Online services with open access as means of finding scientific sources]. Tsyfrova kompetentnist vchytelia novoi ukrainskoi shkoly: 2023 (poshuk rishen u period viiny) ‒ Proceedings of All-Ukrainian scientific seminar (pp.88‒93). ITsO NAPN Ukrainy. (in Ukrainian).
Kostikova, I. (2009). Teoretyko-metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Theoretical and methodological principles of professional training of future teachers of foreign languages by means of information and communication technologies]. Unpublished Doctoral dissertation. Kharkiv. (in Ukrainian).
Mazaikina, I.O. (2018). Formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv do zastosuvannia osobystisno oriientovanykh pedahohichnykh tekhnolohii navchannia inozemnykh mov u profesiinii diialnosti [Formation of the readiness of future teachers to use personally oriented pedagogical technologies of teaching foreign languages in professional activity]. Extended abstract of Candidate dissertation. Vinnytsia. (in Ukrainian).
Malykhin, O.V., & Hrytsenko, I.S. (2016). Teoretychni osnovy realizatsii kompetentnisnoho pidkhodu v orhanizatsii samostiinoi osvitnoi diialnosti studentiv filolohichnykh spetsialnostei [Theoretical foundations of the implementation of the competence approach in the organization of independent educational activities of students of philology majors]. NUBiP Ukrainy. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).