KIMOCHIS ЯК ІННОВАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ З ДІТЬМИ РАНЬОГО І ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.127-131Ключові слова:
Kimochis технологія, діти раннього і дошкільного віку, емоційний інтелект, соціально-емоційне навчання, травматичний досвід, стресостійкість, саморегуляція, комунікативні навички, соціальна взаємодія.Анотація
Метою статті є аналіз сутності та змісту технології «Kimochis», можливостей її упровадження в українські заклади дошкільної освіти для підтримки емоційного розвитку дітей, особливо тих, хто пережив травматичний досвід війни. Авторами використано переважно теоретичні методи дослідження, а саме: аналіз, синтез, узагальнення, класифікація. Сучасний освітній процес в закладах дошкільної освіти вимагає використання інноваційних підходів у роботі з дітьми раннього і дошкільного віку. Однією з ефективних технологій, що сприяють емоційному розвитку, є технологія Kimochis, що сприяє усвідомленню дітьми власні емоцій, формуванню навичок комунікації та соціальної взаємодії, що є вкрай важливим у складні для України часи. Розглянуто методику Kimochis як інноваційну технологію розвитку емоційного інтелекту дітей раннього і дошкільного віку. Визначено актуальність використання цієї методики в освітньому процесі, її вплив на формування комунікативних та соціальних навичок у дітей. Автори визначають сутність технології, її провідні принципи (навчання через гру; робота з дітьми різного віку; реалізація у різних соціальних інститутах, у тому числі, в закладах дошкільної освіти; систематична підготовка вихователів; супровід і підтримка дітей при проживанні складних емоційних станів; адаптованість до різних культур і мов), напрями роботи, характеризують персонажів-іграшок, які є важливою складовою реалізації технології. Реалізація технології відбувається шляхом взаємопов’язаних етапів: ознайомчого, етапу інтеракції та практичного. Окреслено основні переваги інтеграції Kimochis у систему дошкільної освіти, зокрема її роль у розвитку емпатії, саморегуляції та взаємодії з однолітками. Досліджено потенційні можливості впровадження цієї технології у педагогічну практику та окреслено перспективи подальших наукових розвідок у цій сфері.
Посилання
Список використаної літератури
Švietimo naujienos. Vaikai mokosi pažinti jausmus. «Kimoči» ugdymo programos įgyvendinimas. URL: https://www.svietimonaujienos.lt/vaikai-mokosi-pazintijausmus-kimochi-ugdymo-programos-igyvendinimas/
Stamper B. Assessing the effectiveness of the Kimochis program in promoting social and emotional learning in an elementary school setting. URL: https://www.proquest.com/openview/6897ac477607d29b1ec539a423e5a22d/1?pq-origsite=gscholar&cbl=18750
Plushy Feely Corp. Kimochis. URL: https://www.kimochis.com/.
McInnes E., Whitington V., Neill B. & Farndale A. Wellbeing and Emotional Literacy in Diverse Early Childhood Services. Australia: University of South Australia, 2023. 88 p.
Еmocinio intelekto ugdymo programa «Kimochis». Klaipėdos lopšelis-darželis «Klevelis». URL: https://www.ldklevelis.lt/wp-content/uploads/2023/01/KIMOCHIS-IKIMOKYKLINIO-UGDYMO-PROGRAMA.pdf
«Kimochis» socialinių emocinių įgūdžių ugdymo programa. Klaipėdos lopšelis-darželis «Žiogelis». URL: https://www.klziogelis.lt/wp-content/uploads/2022/01/Socialini%C5%B3-%C4%AFg%C5%ABd%C5%BEi%C5%B3-programa-Kimochiai.pdf
Plushy Feely Corp. The Kimochis Educator’s Tool Kit A Social-Emotional Learning Curriculum Lesson Sequence. URL: https://www.kimochisway.com/wp-content/uploads/2018/01/00FULLKimochisSequence.Year1_WithDividers.pdf
References
Švietimo naujienos (2019). Vaikai mokosi pažinti jausmus. «Kimoči» ugdymo programos įgyvendinimas. Prieiga per internetą URL: https://www.svietimonaujienos.lt/vaikai-mokosi-pazintijausmus-kimochi-ugdymo-programos-igyvendinimas/
Stamper, B. (2016). Assessing the effectiveness of the Kimochis program in promoting social and emotional learning in an elementary school setting. URL https://www.proquest.com/openview/6897ac477607d29b1ec539a423e5a22d/1?pq-origsite=gscholar&cbl=18750
Plushy Feely Corp. Kimochis. URL: https://www.kimochis.com.
McInnes, E., Whitington, V., Neill, B. & Farndale, A. (2023). Wellbeing and Emotional Literacy in Diverse Early Childhood Services. URL: https://www.researchgate.net/publication/375485687_Wellbeing_and_emotional_literacy_in_diverse_early_childhood_services/link/6552154b3fa26f66f4fdcdf1/download?_tp=eyJjb250ZXh0Ijp7ImZpcnN0UGFnZSI6InB1YmxpY2F0aW9uIiwicGFnZSI6InB1YmxpY2F0aW9uIn19
Еmocinio intelekto ugdymo programa «Kimochis». Klaipėdos lopšelis-darželis «Klevelis». URL: https://www.ldklevelis.lt/wp-content/uploads/2023/01/KIMOCHIS-IKIMOKYKLINIO-UGDYMO-PROGRAMA.pdf
«Kimochis» socialinių emocinių įgūdžių ugdymo programa. Klaipėdos lopšelis-darželis «Žiogelis». URL: https://www.klziogelis.lt/wp-content/uploads/2022/01/Socialini%C5%B3-%C4%AFg%C5%ABd%C5%BEi%C5%B3-programa-Kimochiai.pdf
Plushy Feely Corp (2014). The Kimochis Educator’s Tool Kit A Social-Emotional Learning Curriculum Lesson Sequence. URL: https://www.kimochisway.com/wp-content/uploads/2018/01/00FULLKimochisSequence.Year1_WithDividers.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).