KIMOCHIS ЯК ІННОВАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ З ДІТЬМИ РАНЬОГО І ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.56.127-131Ключові слова:
Kimochis технологія, діти раннього і дошкільного віку, емоційний інтелект, соціально-емоційне навчання, травматичний досвід, стресостійкість, саморегуляція, комунікативні навички, соціальна взаємодія.Анотація
Метою статті є аналіз сутності та змісту технології «Kimochis», можливостей її упровадження в українські заклади дошкільної освіти для підтримки емоційного розвитку дітей, особливо тих, хто пережив травматичний досвід війни. Авторами використано переважно теоретичні методи дослідження, а саме: аналіз, синтез, узагальнення, класифікація. Сучасний освітній процес в закладах дошкільної освіти вимагає використання інноваційних підходів у роботі з дітьми раннього і дошкільного віку. Однією з ефективних технологій, що сприяють емоційному розвитку, є технологія Kimochis, що сприяє усвідомленню дітьми власні емоцій, формуванню навичок комунікації та соціальної взаємодії, що є вкрай важливим у складні для України часи. Розглянуто методику Kimochis як інноваційну технологію розвитку емоційного інтелекту дітей раннього і дошкільного віку. Визначено актуальність використання цієї методики в освітньому процесі, її вплив на формування комунікативних та соціальних навичок у дітей. Автори визначають сутність технології, її провідні принципи (навчання через гру; робота з дітьми різного віку; реалізація у різних соціальних інститутах, у тому числі, в закладах дошкільної освіти; систематична підготовка вихователів; супровід і підтримка дітей при проживанні складних емоційних станів; адаптованість до різних культур і мов), напрями роботи, характеризують персонажів-іграшок, які є важливою складовою реалізації технології. Реалізація технології відбувається шляхом взаємопов’язаних етапів: ознайомчого, етапу інтеракції та практичного. Окреслено основні переваги інтеграції Kimochis у систему дошкільної освіти, зокрема її роль у розвитку емпатії, саморегуляції та взаємодії з однолітками. Досліджено потенційні можливості впровадження цієї технології у педагогічну практику та окреслено перспективи подальших наукових розвідок у цій сфері.
Посилання
Список використаної літератури
Švietimo naujienos. Vaikai mokosi pažinti jausmus. «Kimoči» ugdymo programos įgyvendinimas. URL: https://www.svietimonaujienos.lt/vaikai-mokosi-pazintijausmus-kimochi-ugdymo-programos-igyvendinimas/
Stamper B. Assessing the effectiveness of the Kimochis program in promoting social and emotional learning in an elementary school setting. URL: https://www.proquest.com/openview/6897ac477607d29b1ec539a423e5a22d/1?pq-origsite=gscholar&cbl=18750
Plushy Feely Corp. Kimochis. URL: https://www.kimochis.com/.
McInnes E., Whitington V., Neill B. & Farndale A. Wellbeing and Emotional Literacy in Diverse Early Childhood Services. Australia: University of South Australia, 2023. 88 p.
Еmocinio intelekto ugdymo programa «Kimochis». Klaipėdos lopšelis-darželis «Klevelis». URL: https://www.ldklevelis.lt/wp-content/uploads/2023/01/KIMOCHIS-IKIMOKYKLINIO-UGDYMO-PROGRAMA.pdf
«Kimochis» socialinių emocinių įgūdžių ugdymo programa. Klaipėdos lopšelis-darželis «Žiogelis». URL: https://www.klziogelis.lt/wp-content/uploads/2022/01/Socialini%C5%B3-%C4%AFg%C5%ABd%C5%BEi%C5%B3-programa-Kimochiai.pdf
Plushy Feely Corp. The Kimochis Educator’s Tool Kit A Social-Emotional Learning Curriculum Lesson Sequence. URL: https://www.kimochisway.com/wp-content/uploads/2018/01/00FULLKimochisSequence.Year1_WithDividers.pdf
References
Švietimo naujienos (2019). Vaikai mokosi pažinti jausmus. «Kimoči» ugdymo programos įgyvendinimas. Prieiga per internetą URL: https://www.svietimonaujienos.lt/vaikai-mokosi-pazintijausmus-kimochi-ugdymo-programos-igyvendinimas/
Stamper, B. (2016). Assessing the effectiveness of the Kimochis program in promoting social and emotional learning in an elementary school setting. URL https://www.proquest.com/openview/6897ac477607d29b1ec539a423e5a22d/1?pq-origsite=gscholar&cbl=18750
Plushy Feely Corp. Kimochis. URL: https://www.kimochis.com.
McInnes, E., Whitington, V., Neill, B. & Farndale, A. (2023). Wellbeing and Emotional Literacy in Diverse Early Childhood Services. URL: https://www.researchgate.net/publication/375485687_Wellbeing_and_emotional_literacy_in_diverse_early_childhood_services/link/6552154b3fa26f66f4fdcdf1/download?_tp=eyJjb250ZXh0Ijp7ImZpcnN0UGFnZSI6InB1YmxpY2F0aW9uIiwicGFnZSI6InB1YmxpY2F0aW9uIn19
Еmocinio intelekto ugdymo programa «Kimochis». Klaipėdos lopšelis-darželis «Klevelis». URL: https://www.ldklevelis.lt/wp-content/uploads/2023/01/KIMOCHIS-IKIMOKYKLINIO-UGDYMO-PROGRAMA.pdf
«Kimochis» socialinių emocinių įgūdžių ugdymo programa. Klaipėdos lopšelis-darželis «Žiogelis». URL: https://www.klziogelis.lt/wp-content/uploads/2022/01/Socialini%C5%B3-%C4%AFg%C5%ABd%C5%BEi%C5%B3-programa-Kimochiai.pdf
Plushy Feely Corp (2014). The Kimochis Educator’s Tool Kit A Social-Emotional Learning Curriculum Lesson Sequence. URL: https://www.kimochisway.com/wp-content/uploads/2018/01/00FULLKimochisSequence.Year1_WithDividers.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.