РОЗВИТОК КОМПЕТЕНОСТІ З ЗАСТОСУВАННЯ СТРАТЕГІЙ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.57.94-100Ключові слова:
освітній маркетинг, маркетингова діяльність, стратегії освітнього маркетингу, інструменти маркетингової діяльності.Анотація
Наразі серед освітянської спільноти зосереджено увагу на необхідності задіювати у діяльність закладів дошкільної освіти освітній маркетингу, як одну із важливих складових їх ефективного функціонування в умовах сьогоднішньої високої конкуренції. Це зумовило проблему розвитку компетентності з маркетингової діяльності керівників закладів дошкільної освіти, що потребує досконалого вивчення, аналізу та набуття навичок роботи з пошуку та застосування ефективних маркетингових стратегій й дієвих інструментів їх реалізації, в процесі підвищення кваліфікації у системі післядипломної освіти. Тому метою нашого дослідження став пошук дієвих навчальних форм, технологій та методів розвитку компетентності з застосування стратегій та інструментів маркетингової діяльності керівника закладу дошкільної освіти в процесі підвищення кваліфікації у закладі післядипломної освіти. Застосовано такі методи дослідження як кричний аналіз (для з’ясування рівня досліджуваності проблеми); порівняльний аналіз практичного досвіду маркетингової діяльності закладів дошкільної освіти; діагностичне дослідження показників застосування інструментів реалізації задіюваних стратегій освітнього маркетингу у діяльності закладів дошкільної освіти; педагогічне моделювання, що дозволило визначити можливий формат розвитку компетентності з застосування стратегій та інструментів маркетингової діяльності керівників закладів дошкільної освіти в системі післядипломної освіти та запровадити у процес підвищення кваліфікації.
Посилання
Список використаної літератури
Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти) нова ред. від 12.01.2021: Наказ МОН №33. URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/doshkilna/bazovij-komponent-doshkilnoyi-osviti-na-sajt-ostatochnij.pdf (дата звернення: 03.09.2025).
Болотна О.В. Особливості маркетингу у сфері освітніх послуг. Конституційні засади розвитку інноваційного суспільства: зб. наук. пр. за матеріалами інтернет-конференції, 25 червня 2021 року. Харків: НДІ ПЗІР НАПрН України, 2021. С.71–75.
Кожем’якіна І.В. Розвиток професійної компетентності з маркетингової діяльності керівника закладу дошкільної освіти у умовах підвищення кваліфікації. Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика: збірник наукових статей / за заг. ред. Л.В.Сєрих. Суми: НІКО, 2025. С.88–92.
Косенко А.В., Жегус О.В., Гусаковська Т.О., Гораль Л.Т. Маркетингова стратегія просування освітніх послуг як засіб формування бренду навчального закладу. Вісник ЛТЕУ. Економічні науки. 2025. №82. С.15–21. DOI: https://doi.org/10.32782/2522-1205-2025-82-02
Пісоцька Л. Маркетинг як напрям управлінської діяльності в дошкільній освіті. Педагогічний дискурс. 2014. № 16. С.155–159.
Про дошкільну освіту: Закон України від 19.11.2024 № 4059-ІХ : станом на 1 січ. 2025р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3788-20#Text (дата звернення: 23.08.2025).
Пушкарьова Т., Макарова В., Коваль-Мазюта М., Грищенко О. Маркетинг освітніх послуг у добу постмодерну : перспективи та застереження. Український педагогічний журнал. 2024. №3. URL: https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/773/956 (дата звернення: 12.08.2025).
Руденко Ю. Застосування маркетингових стратегій в дошкільній освіті. Публічне управління та адміністрування. Вісник Дніпровської академії неперервної освіти. 2022. №1(2). С.68–71.
Рябова З.В. Маркетинг і логістика освітніх послуг. Адаптивне управління: теорія і практика : Електронне наукове фахове видання, серія «Педагогіка». 2017. Вип.4(6).
Фарухшина М.Ш. Застосування інструментів педагогічного маркетингу у професійній діяльності педагога Нової української школи. Методист. 2018. № 6. С.37–41.
References
Bazovyi component doshkilnoi osvity (Derzhavnyi standart doshkilnoi osvity) [Basic component of preschool education (State standard of preschool education)] (nova red.). Nakaz Ministerstva nauky i osvity Ukrainy №33. (2021). URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/doshkilna/bazovij-komponent-doshkilnoyi-osviti-na-sajt-ostatochnij.pdf (accessed 21 Serpnia 2025) [in Ukrainian].
Bolotna, O.V. (2021). Osoblyvosti marketynhu u sferi osvitnikh posluh. [Peculiarities of marketing in the field of educational services]. Proceedings of internet-conference ‒ Konstytutsiini zasady rozvytku innovatsiinoho suspilstva (pp. 71–75). Kharkiv: Naukovo-dosldnyi instytut pravovoho zabezpechennia innovatsiinoho rozvytku Natsionalnoi Akadmii pravovykh Nauk Ukrainy. [in Ukrainian].
Кozhem’iakina, I.V. (2025). Rozvytok profesiinoi kompetentnosti z mapketynhovoi diialnosti kerivnyka zakladu doshkilnoi osvity v umovakh pisliadyplomnoi osvity [Development of professional competence in marketing activities of the head of a preschool educational institution in the context of advanced training]. In LV.Serykh (Ed.). Osobystisno-profesiina competentnist pedahoha: teoriia i praktyka (рр.88–92). Sumy: NIKO. [in Ukrainian].
Kosenko, A.V., Zhehus, O.V., Husakovska, T.O., & Horal, L.T. (2025). Marketynhova stratehiia prosuvannia osvitnikh posluh iak zasib formuvannia brendu navchalnoho zakladu [Marketing strategy for promoting educational services as a means of forming an educational institution's brand]. Visnyk Lvivskoho Torhovelno- Economichnoho Universytetu. Economichni nauky, 82, 15–21. https://doi.org/10.32782/2522-1205-2025-82-02 [in Ukrainian].
Pisotska, L. (2014). Marketynh iak napriam upravlinskoi diialnosti v doshkilnii osviti [Marketing as a direction of management activity in preschool education]. Pedahohichnyi dyskurs, 16, 155–159. [in Ukrainian].
Pro doshkilnu osvitu [About preschool education]. Zakon Ukrainy № 4059-ІХ. (2021). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3788-20#Text (accessed 23 Serpnia 2025). [in Ukrainian].
Pushkareva T., Makarova V., Koval-Mazyuta M., & Hryshchenko O. (2024). Marketynh osvitnikh posluh u dobu postmodernu : perspektyvy ta zasterezhennia [Marketing of educational services in the postmodern era: prospects and warnings]. Ukrainskii pedahohichnyi zhurnal, 3. URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/18264/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%A0%D1%8F%D0%B1%D0%BE%D0%B2%D0%B0_.pdf (accessed 12 Veresnia 2025). [in Ukrainian].
Rudenko, Yu. (2022). Zastosuvannia marketynhovykh stratehii v doshkilnii osviti [Application of marketing strategies in preschool education]. Public management and administration]. Publichne upravlinnia ta administruvannia. Visnyk Dniproskoi Academii Neperervnoi Osvity, 1(2), 68–71. [in Ukrainian].
Riabova, Z.V. (2017). Marketynh i lohistyka osvitnikh poslug [Marketing and logistics of educational services]. Adaptyvne upravlinniа : teoriia i praktyka : Elektronne naukove fakhove vydannia, seriia «Pedahohika», 4(6). URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/18264/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%A0%D1%8F%D0%B1%D0%BE%D0%B2%D0%B0_.pdf (accessed 02 Veresnia 2025). [in Ukrainian].
Farukhshyna, M.Sh. (2018). Zastosuvannia instrumentiv pedahohichnoho marketynhu u profesiynii diialnosti pedahoha Novoi Ukrainskoi shkoly [Application of pedagogical marketing tools in the professional activities of a teacher of the New Ukrainian School]. Metodyst, 6, 37–41. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.