РОЗВИТОК КОМПЕТЕНОСТІ З ЗАСТОСУВАННЯ СТРАТЕГІЙ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ірина Кожем’якіна КУ «Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», м.Суми, Україна http://orcid.org/0000-0001-5880-8342

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.57.94-100

Ключові слова:

освітній маркетинг, маркетингова діяльність, стратегії освітнього маркетингу, інструменти маркетингової діяльності.

Анотація

Наразі серед освітянської спільноти зосереджено увагу на необхідності задіювати у діяльність закладів дошкільної освіти освітній маркетингу, як одну із важливих складових їх ефективного функціонування в умовах сьогоднішньої високої конкуренції. Це зумовило проблему розвитку компетентності з маркетингової діяльності керівників закладів дошкільної освіти, що потребує досконалого вивчення, аналізу та набуття навичок роботи з пошуку та застосування ефективних маркетингових стратегій й дієвих інструментів їх реалізації, в процесі підвищення кваліфікації у системі післядипломної освіти. Тому метою нашого дослідження став пошук дієвих навчальних форм, технологій та методів розвитку компетентності з застосування стратегій та інструментів маркетингової діяльності керівника закладу дошкільної освіти в процесі підвищення кваліфікації у закладі післядипломної освіти. Застосовано такі методи дослідження як кричний аналіз (для з’ясування рівня досліджуваності проблеми); порівняльний аналіз практичного досвіду маркетингової діяльності закладів дошкільної освіти; діагностичне дослідження показників застосування інструментів реалізації задіюваних стратегій освітнього маркетингу у діяльності закладів дошкільної освіти; педагогічне моделювання, що дозволило визначити можливий формат розвитку компетентності з застосування стратегій та інструментів маркетингової діяльності керівників закладів дошкільної освіти в системі післядипломної освіти та запровадити у процес підвищення кваліфікації.

Біографія автора

Ірина Кожем’якіна, КУ «Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», м.Суми

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту

Посилання

Список використаної літератури

Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти) нова ред. від 12.01.2021: Наказ МОН №33. URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/doshkilna/bazovij-komponent-doshkilnoyi-osviti-na-sajt-ostatochnij.pdf (дата звернення: 03.09.2025).

Болотна О.В. Особливості маркетингу у сфері освітніх послуг. Конституційні засади розвитку інноваційного суспільства: зб. наук. пр. за матеріалами інтернет-конференції, 25 червня 2021 року. Харків: НДІ ПЗІР НАПрН України, 2021. С.71–75.

Кожем’якіна І.В. Розвиток професійної компетентності з маркетингової діяльності керівника закладу дошкільної освіти у умовах підвищення кваліфікації. Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика: збірник наукових статей / за заг. ред. Л.В.Сєрих. Суми: НІКО, 2025. С.88–92.

Косенко А.В., Жегус О.В., Гусаковська Т.О., Гораль Л.Т. Маркетингова стратегія просування освітніх послуг як засіб формування бренду навчального закладу. Вісник ЛТЕУ. Економічні науки. 2025. №82. С.15–21. DOI: https://doi.org/10.32782/2522-1205-2025-82-02

Пісоцька Л. Маркетинг як напрям управлінської діяльності в дошкільній освіті. Педагогічний дискурс. 2014. № 16. С.155–159.

Про дошкільну освіту: Закон України від 19.11.2024 № 4059-ІХ : станом на 1 січ. 2025р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3788-20#Text (дата звернення: 23.08.2025).

Пушкарьова Т., Макарова В., Коваль-Мазюта М., Грищенко О. Маркетинг освітніх послуг у добу постмодерну : перспективи та застереження. Український педагогічний журнал. 2024. №3. URL: https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/773/956 (дата звернення: 12.08.2025).

Руденко Ю. Застосування маркетингових стратегій в дошкільній освіті. Публічне управління та адміністрування. Вісник Дніпровської академії неперервної освіти. 2022. №1(2). С.68–71.

Рябова З.В. Маркетинг і логістика освітніх послуг. Адаптивне управління: теорія і практика : Електронне наукове фахове видання, серія «Педагогіка». 2017. Вип.4(6).

Фарухшина М.Ш. Застосування інструментів педагогічного маркетингу у професійній діяльності педагога Нової української школи. Методист. 2018. № 6. С.37–41.

References

Bazovyi component doshkilnoi osvity (Derzhavnyi standart doshkilnoi osvity) [Basic component of preschool education (State standard of preschool education)] (nova red.). Nakaz Ministerstva nauky i osvity Ukrainy №33. (2021). URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/doshkilna/bazovij-komponent-doshkilnoyi-osviti-na-sajt-ostatochnij.pdf (accessed 21 Serpnia 2025) [in Ukrainian].

Bolotna, O.V. (2021). Osoblyvosti marketynhu u sferi osvitnikh posluh. [Peculiarities of marketing in the field of educational services]. Proceedings of internet-conference ‒ Konstytutsiini zasady rozvytku innovatsiinoho suspilstva (pp. 71–75). Kharkiv: Naukovo-dosldnyi instytut pravovoho zabezpechennia innovatsiinoho rozvytku Natsionalnoi Akadmii pravovykh Nauk Ukrainy. [in Ukrainian].

Кozhem’iakina, I.V. (2025). Rozvytok profesiinoi kompetentnosti z mapketynhovoi diialnosti kerivnyka zakladu doshkilnoi osvity v umovakh pisliadyplomnoi osvity [Development of professional competence in marketing activities of the head of a preschool educational institution in the context of advanced training]. In LV.Serykh (Ed.). Osobystisno-profesiina competentnist pedahoha: teoriia i praktyka (рр.88–92). Sumy: NIKO. [in Ukrainian].

Kosenko, A.V., Zhehus, O.V., Husakovska, T.O., & Horal, L.T. (2025). Marketynhova stratehiia prosuvannia osvitnikh posluh iak zasib formuvannia brendu navchalnoho zakladu [Marketing strategy for promoting educational services as a means of forming an educational institution's brand]. Visnyk Lvivskoho Torhovelno- Economichnoho Universytetu. Economichni nauky, 82, 15–21. https://doi.org/10.32782/2522-1205-2025-82-02 [in Ukrainian].

Pisotska, L. (2014). Marketynh iak napriam upravlinskoi diialnosti v doshkilnii osviti [Marketing as a direction of management activity in preschool education]. Pedahohichnyi dyskurs, 16, 155–159. [in Ukrainian].

Pro doshkilnu osvitu [About preschool education]. Zakon Ukrainy № 4059-ІХ. (2021). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3788-20#Text (accessed 23 Serpnia 2025). [in Ukrainian].

Pushkareva T., Makarova V., Koval-Mazyuta M., & Hryshchenko O. (2024). Marketynh osvitnikh posluh u dobu postmodernu : perspektyvy ta zasterezhennia [Marketing of educational services in the postmodern era: prospects and warnings]. Ukrainskii pedahohichnyi zhurnal, 3. URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/18264/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%A0%D1%8F%D0%B1%D0%BE%D0%B2%D0%B0_.pdf (accessed 12 Veresnia 2025). [in Ukrainian].

Rudenko, Yu. (2022). Zastosuvannia marketynhovykh stratehii v doshkilnii osviti [Application of marketing strategies in preschool education]. Public management and administration]. Publichne upravlinnia ta administruvannia. Visnyk Dniproskoi Academii Neperervnoi Osvity, 1(2), 68–71. [in Ukrainian].

Riabova, Z.V. (2017). Marketynh i lohistyka osvitnikh poslug [Marketing and logistics of educational services]. Adaptyvne upravlinniа : teoriia i praktyka : Elektronne naukove fakhove vydannia, seriia «Pedahohika», 4(6). URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/18264/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%A0%D1%8F%D0%B1%D0%BE%D0%B2%D0%B0_.pdf (accessed 02 Veresnia 2025). [in Ukrainian].

Farukhshyna, M.Sh. (2018). Zastosuvannia instrumentiv pedahohichnoho marketynhu u profesiynii diialnosti pedahoha Novoi Ukrainskoi shkoly [Application of pedagogical marketing tools in the professional activities of a teacher of the New Ukrainian School]. Metodyst, 6, 37–41. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-05

Як цитувати

Кожем’якіна, . І. (2025). РОЗВИТОК КОМПЕТЕНОСТІ З ЗАСТОСУВАННЯ СТРАТЕГІЙ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(57), 94–100. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.57.94-100

Номер

Розділ

Статті