ФУНКЦІОНАЛЬНО-МОТИВАЦІЙНА МОДЕЛЬ ІМЕРСИВНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.57.156-160Ключові слова:
імерсивні технології навчання, академічний ліцей, функціонально-мотиваційна модель, мотивація учнів, саморегуляція, ARCS-V.Анотація
Актуальність проблеми зумовлена потребою підвищення внутрішньої мотивації та когнітивного залучення учнів у процесі вивчення природничо-математичних дисциплін в академічних ліцеях, особливо в умовах профільного навчання. Імерсивні технології, такі як доповнена та віртуальна реальність, створюють умови для практичного застосування знань, моделювання реальних ситуацій і формування дослідницьких умінь, що робить навчальний процес більш ефективним і значущим для учнів. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування функціонально-мотиваційної моделі імерсивного навчання, визначення її ключових етапів, переваг та обмежень, а також порівняльний аналіз із традиційними та альтернативними підходами. Методами дослідження стали аналіз і синтез наукових джерел, порівняльний аналіз моделей навчання з використанням імерсивних технологій, а також адаптація мотиваційної моделі ARCS-V Дж. Келлера до умов академічного ліцею. Результати показали, що запропонована модель інтегрує мотиваційні, когнітивні та технологічні компоненти, стимулює дослідницьку активність, формує саморегуляцію учнів та надає можливість персоналізувати освітні траєкторії. Вона сприяє розвитку ключових компетентностей, організації інтегрованих уроків та підвищенню професійної мотивації педагогів, проте потребує високого рівня цифрової компетентності та ресурсного забезпечення для ефективної реалізації.
Посилання
Список використаної літератури
Aziz P. R. A., Muali C., Baharun H., Wahyudi D., Afandi M., Islam M. S., Bon A. T. Learning strategies and motivation with the ARCS model for mobile-assisted seamless. Proceedings of the 11th Annual International Conference on Industrial Engineering and Operations Management. 2021. March 7-11. P.7001‒7006
Beck D., Morgado L., O'Shea P. M. Educational practices and strategies with immersive learning environments: mapping of reviews for using the Metaverse. IEEE Transactions on Learning Technologies. 2024. Vol.17. P.319‒341. https://doi.org/10.1109/TLT.2023.3243946
Fang X., Ng D. T. K., Leung J. K. L., Xu H. The applications of the ARCS model in instructional design, theoretical framework, and measurement tool: a systematic review of empirical studies. Interactive Learning Environments. 2023. Vol.32. Iss.10. P.5919–5946. https://doi.org/10.1080/10494820.2023.2240867
Keller J. M. Motivation, Learning, and Technology: Applying the ARCS-V Motivation Model. Participatory Educational Research (PER). 2016. Vol.3. Iss.2. Р.1‒13. http://dx.doi.org/10.17275/per.16.06.3.2
Laurens-Arredondo L. Mobile augmented reality adapted to the ARCS model of motivation: a case study during the COVID-19 pandemic. Education and Information Technologies. 2022. Vol.27. Iss.6. Р.7927‒7946. https://doi.org/10.1007/s10639-022-10933-9
Maiti M., Priyaadharshini M., Harini S. Design and evaluation of a revised ARCS motivational model for online classes in higher education. Heliyon. 2023. Vol.9. Iss,12. e22729. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e22729
Sung J. S., Huang W. D. Motivational Design for Inclusive Digital Learning Innovation: A Systematic Literature Review. The Journal of Applied Instructional Design. 2022. Vol.11. Iss.2. https://doi.org/10.59668/377.8287
Мороз Л. І., Ольховецький С. М. Мотиваційно-регульторна, когнітивно-мотиваційната інтегративна складові дистанційного навчання як предиктори успішності учіння здобувачів. Вісник Національного університету оборони України. 2024. Вип.6(82). С.84‒92. https://doi.org/10.33099/2617-6858–24–82–6–84-92
References
Aziz, P. R. A., Muali, C., Baharun, H., Wahyudi, D., Afandi, M., Islam, M. S., & Bon, A. T. (2021). Learning strategies and motivation with the ARCS model for mobile-assisted seamless. Proceedings of the 11th Annual International Conference on Industrial Engineering and Operations Management, Singapore, March 7-11, 7001‒7006.
Beck, D., Morgado, L., & O'Shea, P. M. (2024). Educational practices and strategies with immersive learning environments: Mapping of reviews for using the Metaverse. IEEE Transactions on Learning Technologies, 17, 319-341. https://doi.org/10.1109/TLT.2023.3243946
Fang, X., Ng, D. T. K., Leung, J. K. L., & Xu, H. (2023). The applications of the ARCS model in instructional design, theoretical framework, and measurement tool: A systematic review of empirical studies. Interactive Learning Environments, 32(10), 5919-5946. https://doi.org/10.1080/10494820.2023.2240867
Keller, J. M. (2016). Motivation, learning, and technology: Applying the ARCS-V motivation model. Participatory Educational Research (PER), 3(2), 1-13. http://dx.doi.org/10.17275/per.16.06.3.2.
Laurens-Arredondo, L. (2022). Mobile augmented reality adapted to the ARCS model of motivation: A case study during the COVID-19 pandemic. Education and Information Technologies, 27(6), 7927-7946. https://doi.org/10.1007/s10639-022-10933-9
Maiti, M., Priyaadharshini, M., & Harini, S. (2023). Design and evaluation of a revised ARCS motivational model for online classes in higher education. Heliyon, 9(12), e22729. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e22729
Sung, J. S., & Huang, W. D. (2022). Motivational design for inclusive digital learning innovation: A systematic literature review. The Journal of Applied Instructional Design, 11(2). https://doi.org/10.59668/377.828
Moroz, L. I., & Olkhovetskyi, S. M. (2024). Motyvatsiino-rehuliatorna, kohnityvno-motyvatsiina ta intehratyvna skladovi dystantsiinoho navchannia yak predyktony uspishnosti uchinnia zdobuvachiv [Motivational-regulatory, cognitive-motivational, and integrative components of distance learning as predictors of students’ academic success]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy, 6(82), 84‒92. https://doi.org/10.33099/2617-6858-24-82-6-84-92. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.