МЕДІАКОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ: ЗАРУБІЖНИЙ ТА УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД ФОРМУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.57.178-182Ключові слова:
медіакомунікативна компетентність, соціальні працівники, мас-медіа, соціальна робота.Анотація
Розглядається проблема формування медіакомунікативної компетентності соціальних працівників у контексті зростання ролі мас-медіа в сучасному суспільстві. Метою дослідження є аналіз теоретичних підходів і узагальнення зарубіжного та українського досвіду формування зазначеної компетентності. Застосовано методи аналізу наукової літератури, порівняння освітніх практик і систематизації результатів. Окреслено, що ефективна взаємодія з медіа є важливим інструментом підвищення довіри до соціальної сфери, забезпечення прозорості діяльності соціальних служб та інформування населення про програми й послуги. Встановлено, що зарубіжний досвід орієнтований на інтеграцію медіаграмотності та медіаадвокації у підготовку соціальних працівників, тоді як в Україні процес перебуває на етапі становлення, проте вже демонструє позитивну динаміку через упровадження освітніх програм і партнерських проєктів з медіа.
Посилання
Список використаної літератури
Chitat O., Chang T., Sage M. Media literacy and social work education. Buffalo: University at Buffalo School of Social Work, 2020. P.110–116.
Stanfield D., Beddoe L. Social work and the media: A collaborative challenge. Aotearoa New Zealand Social Work. 2013. Vol. 25, No. 4. P.41–51.
Матеріали круглого столу «Соціальні комунікації у сфері освіти та соціальної роботи» (29 квітня 2024 р., м.Харків). Харків: Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди; Інститут проблем виховання НАПН України, 2024. С.25–29.
Покулита І.К., Колотило М.О. Медіапрактики у соціальній роботі: навч. посіб. Київ: НТУУ «КПІ», 2020. 180 с.
Синиця А.В. Характеристика процесу формування соціальної комунікації соціальних працівників. Партнерство з закладами освіти та соціальними інституціями в контексті соціально-педагогічної підтримки та супроводу дітей та молоді: матеріали ІІІ Всеукраїнського круглого столу (29 квітня 2024 р., м.Київ). Івано-Франківськ: НАІР, 2024. С.25–28.
Трофимюк Ю., Міхеєва О. Соціально-педагогічні умови формування культури міжетнічного спілкування студентів. Актуальні проблеми соціальної роботи та інклюзивної освіти в сучасних умовах: матеріали І всеукр. наук.-практ. конф. (м.Дрогобич, 4–5 трав. 2023 р.). Дрогобич: ДДПУ ім.І.Франка, 2023. С.107–108.
Холод О.М. Семантика терміна «соціальні комунікації»: концептуальні підходи. Соціальні комунікації: теорія і практика. 2015. №1. С.5–14.
References
Chitat, O., Chang, T., & Sage, M. (2020). Media literacy and social work education. University at Buffalo School of Social Work.
Stanfield, D., & Beddoe, L. (2013). Social work and the media: A collaborative challenge. Aotearoa New Zealand Social Work, 25(4), 41–51.
Materials of the round table – Nazva kruhloho stolu (pp. 25–29). Kharkiv: Kharkivskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni H.S.Skovorody; Instytut problem vykhovannia NAPS Ukrainy. [in Ukrainian]
Pokulyta, I.K., & Kolotylo, M.O. (2020). Mediapraktyky u sotsialnii roboti [Media practices in social work]. NTUU «KPI». [in Ukrainian]
Synytsia, A.V. (2024). Kharakterystyka protsesu formuvannia sotsialnoi komunikatsii sotsialnykh pratsivnykiv [Characteristics of the process of forming social communication of social workers]. In T.Kunytsya (Ed.), Materials of the round table – Nazva kruhloho stolu (pp.25–28). NAIR. [in Ukrainian]
Trofymiuk, Yu., & Mikheeva, O. (2023). Sotsialno-pedahohichni umovy formuvannia kultury mizhetnichnoho spilkuvannia studentiv [Socio-pedagogical conditions for the formation of students’ intercultural communication culture]. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific Conference “Aktualni problemy sotsialnoi roboty ta inkliuzyvnoi osvity v suchasnykh umovakh” (pp.107–108). Drohobych: DDPU imeni I.Franka. [in Ukrainian]
Kholod, O.M. (2015). Semantyka termina «sotsialni komunikatsii»: kontseptualni pidkhody [Semantics of the term “social communications”: conceptual approaches]. Sotsialni komunikatsii: teoriia i praktyka, 1, 5–14. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.