ОПИТУВАННЯ СТУДЕНТІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «СОЦІАЛЬНА РОБОТА» ЯК ЧИННИК ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.57.198-201Ключові слова:
соціальна робота, опитування, професійні компетенції, студенти коледжуАнотація
Актуальність проблеми застосування опитувань студентів з метою підвищення якості їх освіти обумовлена політикою реалізації студентоцентрованого підходу, активним залученням студентів як внутрішніх стейкхолдерів до оцінки якості освітнього процесу, реалізацією положень чинних нормативно-правових актів. Мета дослідження полягає у виявленні комплексного відношення та оцінки студентів змісту освітньо-професійної програми «Соціальна робота» Економіко-правничого фахового коледжу Запорізького національного університету та виділення кола питань, які потребують додаткової уваги з боку адміністрації навчального закладу. Методом дослідження було обрано опитування студентів І-ІІІ курсів, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Соціальна робота». Проведення опитувань для студентів освітньо-професійної програми «Соціальна робота» виступає можливістю відчути себе учасниками наукового дослідження та зробити особистий внесок в покращення навчального процесу. Студенти високо оцінюють безпечність освітнього середовища, демонструють достатньо високий рівень обізнаності стосовно навчального процесу, його складових та наповнення. Значну увагу студенти приділяють розвитку soft skills, зокрема питанням комунікації, критичного мислення, командної роботи, управління часом, адаптивності та емоційного інтелекту. Серед механізмів впровадження рекомендацій студентів у навчальний процес запропоновані інтерактивні обговорення та дискусії, активізація групової роботи та мозкових штурмів, регулярне оновлення навчальних програм, співпраця адміністрації, викладачів та органів місцевого самоврядування, залучення студентів до процесу самооцінювання і контролю якості навчання.
Посилання
Список використаної літератури
Золотарьова І. Опитування студентів щодо якості дисципліни (освітнього компонента). URL: https://surli.cc/ygeojl
Закон України «Про освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Закон України «Про фахову передвищу освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2745-19
Наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів фахової передвищої освіти». URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0918729-20#Text
Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF
Мороз В.М., Садковий В.П., Бабаєв В.М., Мороз С.А.. Онлайн опитування студентів у системі забезпечення якості вищої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Т.68, №6. С.235‒250.
Швець Д.Є., Турба О.О. Соціологічне опитування як механізм моніторингу задоволеності студентів станом навчально-виховного процесу. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2011. Вип.47. С.237‒243.
Квятковська А.О., Андросович К.А., Ковальова О. В., Прокоф’єва О. О. Особливості навчальної мотивації студентів передвищих фахових та вищих навчальних закладів в умовах сучасних військових конфліктів. Інноваційна педагогіка. 2022. № 1 (49). С.177‒182.
Стеценко Н., Комарова З., Ткачук Г., Стеценко В. Досвід організації та проведення опитування студентів про якість надання освітніх послуг в університеті. Молодь і ринок. 2020. No1 (180). С.19‒25.
References
Zolotarova I. Opytuvannia studentiv shchodo yakosti dystsypliny (osvitnoho komponenta) [Student survey on the quality of the discipline (educational component)]. Retrieved from: https://surli.cc/ygeojl [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [Law of Ukraine «On Education»]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro fakhovu peredvyshchu osvitu» [Law of Ukraine «On Professional Pre-Higher Education»]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2745-19 [in Ukrainian].
Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy «Pro zatverdzhennia Metodychnykh rekomendatsii shchodo rozroblennia standartiv fakhovoi peredvyshchoi osvity» [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine «On Approval of Methodological Recommendations for the Development of Standards of Professional Pre-Higher Education»]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0918729-20#Text [in Ukrainian].
Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy «Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsii» [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine «On Approval of the National Qualifications Framework»]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF [in Ukrainian].
Moroz V.M., Sadkovyi V.P., Babaiev V.M., Moroz S.A. (2018). Onlain opytuvannia studentiv u systemi zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity [Online survey of students in the system of quality assurance of higher education]. Information technologies and teaching aids, 6, 235-250. [in Ukrainian].
Shvets D.Ye., & Turba O.O. (2011). Sotsiolohichne opytuvannia yak mekhanizm monitorynhu zadovolenosti studentiv stanom navchalno-vykhovnoho protsesu [Sociological survey as a mechanism for monitoring student satisfaction with the state of the educational process]. Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhia State Engineering Academy, 47, 237-243. [in Ukrainian].
Kviatkovska, A.O., Androsovych, K.A., Kovalova, O. V., &Prokofieva, O.O. (2022). Osoblyvosti navchalnoi motyvatsii studentiv peredvyshchykh fakhovykh ta vyshchykh navchalnykh zakladiv v umovakh suchasnykh viiskovykh konfliktiv [Peculiarities of educational motivation of students of pre-university professional and higher educational institutions in conditions of modern military conflicts]. Innovative Pedagogy, 1(49), 177‒182. [in Ukrainian].
Stetsenko, N., Komarova, Z., Tkachuk, H., & Stetsenko, V. (2020). Dosvid orhanizatsii ta provedennia opytuvannia studentiv pro yakist nadannia osvitnikh posluh v universyteti [Experience in organizing and conducting a survey of students on the quality of educational services at the university]. Youth and Market, 1(180), 19‒25. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.