ВИКОРИСТАННЯ АКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ

Автор(и)

  • Myroslava Danylevych кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, кафедра фітнесу і рекреації, Львівський державний університет фізичної культури ім. І. Боберського, м.Львів, Україна https://orcid.org/0000-0002-1285-392X
  • Olha Romanchuk кандидат філологічних наук, доцент завідувач кафедри української та іноземних мов, Львівський державний університет фізичної культури ім. І. Боберського, м.Львів, Україна https://orcid.org/0000-0001-8215-9741

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.47-52

Ключові слова:

професійна підготовка, методи навчання, майбутні фахівці з фізичного виховання та спорту.

Анотація

Анотація. Стаття присвячена вивченню методів навчання у процесі підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту. Мета статті: дослідити впровадження активних методів навчання у процес професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту в Україні. Завданнями дослідження було дослідити ступінь використання викладачами закладів вищої освіти України активних методів навчання, а також проаналізувати особливості застосування активних методів навчання у професійній підготовці майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту. Методи дослідження: теоретичний аналіз, синтез, систематизація, узагальнення, анкетування, методи описової статистики. Результати дослідження показали недостатню популярність активних методів навчання (ділові та рольові ігри, кейс-стаді, метод проектів, тренінги та бліц-опитування) викладачами закладів вищої освіти України у процесі підготовці майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту до професійної діяльності показало. Зокрема, регулярно застосовують бліц-опитування 27,19 % респондентів, ділові та рольові ігри – 18,37 %; тренінги – 14, 37 %; метод проектів – 9,90 %; кейс-стаді – лише 4,02 % викладачів. Зовсім не використовують у своїй роботі кейс-стаді 59,76 % викладачів; метод проектів – 50,42 % осіб; тренінги – 47,61 % викладачів.

 

Посилання

References

Bahrii, K.L. (2013). Osoblyvosti zastosuvannia metodu keisiv u protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnoho fakhivtsia [Features of application of the case method in the process of professional training of future specialists]. Bulletin of Chernivtsi Institute of Trade and Economics: Ecomomics, 4, 368–371. [in Ukrainian].

Barchii, M.C. (2016). Problema vdoskonalennia profesiinoi pidhotovky psykholohiv [To the issue of improving the training of psychologists]. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series: «Pedagogy and Psychology», 1 (3), 205–207. [in Ukrainian].

Danylevych, M., Matviyas, O., Romanchuk, O., & Kemin V. (2019). Monitoring the Effectiveness of Professional Training System Designed for Students in Physical Education and Sports. Slavonic Pedagogical Studies Journal, 8, 1, 51–81. doi: 10.18355/PG.2019.8.1.5

Danylevych, M., Romanchuk, O., Hribovska, I., & Ivanochko V. (2017). Pedagogical conditions of innovative educational technologies: introduction into the professional training of future specialists in the field of physical education and sport. Journal of Physical Education and Sport, 17 (3), 1113–1119. doi:10.7752/jpes.2017.03171

Klopov, R.V. (2010). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia i sportu iz zastosuvanniam informatsiinykh tekhnolohii: teoriia i praktyka [Professional Training of Future Specialists in Physical Education and Sport using informational technologies: theory and practice]. Zaporizhzhia: Zaporizhzhia National University. [in Ukrainian].

Kostrikin, O.V. (2013). Formuvannia ta rozvytok profesiinykh yakostei osobystosti maibutnikh kerivnykiv zasobamy treninhu v navchalno-vykhovnomu protsesi VNZ [Formation and development of professional personal qualities of future managers by means of training in the educational process of higher educational institutions]. Problems of Modern Psychology, 21, 268–278. [in Ukrainian].

Nechyporenko, V.V. (2013). Vykorystannia metodu proektiv dlia navchannia ta vykhovannia suchasnoi kompetentnoi osobystosti [Use of project method for training and educating of modern competent person]. Pedagogics of Creative Personality Formation in Higher and Secondary Schools, 28, 256–260. [in Ukrainian].

Protsenko, U., Pantiuk, T., Romanchuk, O., & Danylevych M. (2016). Improvement features of the Ukrainian physical education system. Journal of Physical Education and Sport, 16 (1), 113–117. doi:10.7752/jpes.2016.01019.

Trofymenko, A.S. (2014). Ynnovatsyonnye metody obuchenyia v vysshem obrazovanyy [Innovative methods of teachinf in higher education]. URL: https://ci-article.ru/stat.php?i=1408380616 (last accessed: 03.10.2016). [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-30

Як цитувати

Danylevych, M., & Romanchuk, O. (2019). ВИКОРИСТАННЯ АКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(44), 47–52. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.47-52

Номер

Розділ

Статті