ВИКОРИСТАННЯ АКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.47-52Ключові слова:
професійна підготовка, методи навчання, майбутні фахівці з фізичного виховання та спорту.Анотація
Анотація. Стаття присвячена вивченню методів навчання у процесі підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту. Мета статті: дослідити впровадження активних методів навчання у процес професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту в Україні. Завданнями дослідження було дослідити ступінь використання викладачами закладів вищої освіти України активних методів навчання, а також проаналізувати особливості застосування активних методів навчання у професійній підготовці майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту. Методи дослідження: теоретичний аналіз, синтез, систематизація, узагальнення, анкетування, методи описової статистики. Результати дослідження показали недостатню популярність активних методів навчання (ділові та рольові ігри, кейс-стаді, метод проектів, тренінги та бліц-опитування) викладачами закладів вищої освіти України у процесі підготовці майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту до професійної діяльності показало. Зокрема, регулярно застосовують бліц-опитування 27,19 % респондентів, ділові та рольові ігри – 18,37 %; тренінги – 14, 37 %; метод проектів – 9,90 %; кейс-стаді – лише 4,02 % викладачів. Зовсім не використовують у своїй роботі кейс-стаді 59,76 % викладачів; метод проектів – 50,42 % осіб; тренінги – 47,61 % викладачів.
Посилання
References
Bahrii, K.L. (2013). Osoblyvosti zastosuvannia metodu keisiv u protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnoho fakhivtsia [Features of application of the case method in the process of professional training of future specialists]. Bulletin of Chernivtsi Institute of Trade and Economics: Ecomomics, 4, 368–371. [in Ukrainian].
Barchii, M.C. (2016). Problema vdoskonalennia profesiinoi pidhotovky psykholohiv [To the issue of improving the training of psychologists]. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series: «Pedagogy and Psychology», 1 (3), 205–207. [in Ukrainian].
Danylevych, M., Matviyas, O., Romanchuk, O., & Kemin V. (2019). Monitoring the Effectiveness of Professional Training System Designed for Students in Physical Education and Sports. Slavonic Pedagogical Studies Journal, 8, 1, 51–81. doi: 10.18355/PG.2019.8.1.5
Danylevych, M., Romanchuk, O., Hribovska, I., & Ivanochko V. (2017). Pedagogical conditions of innovative educational technologies: introduction into the professional training of future specialists in the field of physical education and sport. Journal of Physical Education and Sport, 17 (3), 1113–1119. doi:10.7752/jpes.2017.03171
Klopov, R.V. (2010). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia i sportu iz zastosuvanniam informatsiinykh tekhnolohii: teoriia i praktyka [Professional Training of Future Specialists in Physical Education and Sport using informational technologies: theory and practice]. Zaporizhzhia: Zaporizhzhia National University. [in Ukrainian].
Kostrikin, O.V. (2013). Formuvannia ta rozvytok profesiinykh yakostei osobystosti maibutnikh kerivnykiv zasobamy treninhu v navchalno-vykhovnomu protsesi VNZ [Formation and development of professional personal qualities of future managers by means of training in the educational process of higher educational institutions]. Problems of Modern Psychology, 21, 268–278. [in Ukrainian].
Nechyporenko, V.V. (2013). Vykorystannia metodu proektiv dlia navchannia ta vykhovannia suchasnoi kompetentnoi osobystosti [Use of project method for training and educating of modern competent person]. Pedagogics of Creative Personality Formation in Higher and Secondary Schools, 28, 256–260. [in Ukrainian].
Protsenko, U., Pantiuk, T., Romanchuk, O., & Danylevych M. (2016). Improvement features of the Ukrainian physical education system. Journal of Physical Education and Sport, 16 (1), 113–117. doi:10.7752/jpes.2016.01019.
Trofymenko, A.S. (2014). Ynnovatsyonnye metody obuchenyia v vysshem obrazovanyy [Innovative methods of teachinf in higher education]. URL: https://ci-article.ru/stat.php?i=1408380616 (last accessed: 03.10.2016). [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).