ВИКОРИСТАННЯ GPT ЯК ІНСТРУМЕНТУ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.57.85-88

Ключові слова:

іноземна мова, індивідуалізація навчання, ChatGPT, комунікативна компетентність, професійні навички.

Анотація

У сучасному світі зростає потреба у формуванні високого рівня іншомовної комунікативної компетентності майбутніх фахівців. Традиційні методики навчання не завжди забезпечують індивідуальний підхід до студентів, особливо у великих академічних групах. У цьому контексті використання генеративних моделей штучного інтелекту, таких як ChatGPT, стає перспективним напрямом індивідуалізації навчального процесу. Метою дослідження є аналіз можливостей застосування GPT для розвитку мовних і комунікативних навичок студентів, підвищення їхньої автономії та формування професійно орієнтованих мовних компетенцій. Щастосовано методи аналізу наукових джерел, систематизації та узагальнення теоретичного матеріалу, порівняльного аналізу ефективності технології у навчальному процесі. Інтеграція GPT дозволяє створювати персоналізовані завдання, моделювати професійні комунікативні ситуації, тренувати академічне письмо та говоріння, підвищувати мотивацію та знижувати мовну тривожність студентів. Однак залишаються ще не повністю дослідженими питання загальної проблеми, такі як: адаптація для спеціалізованих професійних потреб; підвищення мотивації та автономії студента; взаємодія «викладач – GPT – студент» та інші. Таким чином, використання GPT як інструменту індивідуалізації навчання іноземної мови є ефективним кроком модернізації освіти та розвитку компетентностей сучасних фахівців.

Біографії авторів

Олександра Канюк, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

кандидатка педагогічних наук, доцента, завідувачка кафедри іноземних мов

Надія Кіш, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

кандидатка педагогічних наук, доцента, кафедра іноземних мов

Посилання

Список використаної літератури

Бердичевська І.В. Використання чат-боту Chatgpt у процесі навчання іноземної мови з метою формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх вчителів. Актуальні проблеми в системі освіти: загальноосвітній заклад середньої освіти – доуніверситетська підготовка – заклад вищої освіти. 2024. №1(4). С.142–149. https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.18729

Гаркуша О.О. Використання Chatgpt для вивчення англійської мови та розвитку мовленнєвих навичок студентів нефілологічних спеціальностей: можливості та перспективи. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 2025. №1(111). C.6‒15. DOI: https://doi.org/10.33216/2220-6310/2025-111-1-6-15

Гнатишева О.О., Гаврилова О.В., Chat GPT як інструмент вивчення іноземної мови для студентів ВНЗ. Інноваційна педагогіка. 2023. Вип.64. Том 1. С.56‒59. DOI: https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2023/64.1.10

Лєбошина Н., Черкашина Ю., Харатян Е. Імплементація технології штучного інтелекту (Chat GPT) в систему підготовки військових спеціалістів. Сучасні дослідження з іноземної філології. 2024. №2(26). С.351‒359. DOI: https://doi.org/10.32782/2617-3921.2024.26.351-359

Чаплінська Н.О. Chat GPT – Інноваційний інструмент чи замінний асистент викладача у вивченні іноземної мови? Актуальні питання у сучасній науці. 2025. №(32). С.994‒1002. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2025-2(32)-994-1002

References

Berdychivska, I.V. (2024). Vykorystannia chat-botu ChatGPT u protsesi navchannia inozemnoi movy z metoiu formuvannia inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh vchyteliv [Using ChatGPT in foreign language learning to develop communicative competence of future teachers]. Current issues in the education system: secondary education institution ‒ pre-university preparation ‒ higher education institution, 1(4), 142–149. https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.18729 [in Ukrainian]

Harkusha, O.O. (2025). Vykorystannia ChatGPT dlia vyvchennia anhliiskoi movy ta rozvytku movlennievykh navychok studentiv nefilolohichnykh spetsialnostei: mozhlyvosti ta perspektyvy [Using ChatGPT for learning English and developing speaking skills of non-philology students: possibilities and prospects]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 1(111), 6–15. DOI: https://doi.org/10.33216/2220-6310/2025-111-1-6-15 [in Ukrainian]

Hnatysheva, O.O., & Havrylova, O.V. (2023). ChatGPT yak instrument vyvchennia inozemnoi movy dlia studentiv VNZ [ChatGPT as a tool for learning foreign languages for university students]. Actual Problems in the System of Education: General Secondary Education Institution – Pre-University Training – Higher Education Institution, 1(4), 142–149. https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.18729 [in Ukrainian]

Leboshyna, N., Cherkashyna, Y., & Kharatyan, E. (2024). Implementatsiia tekhnolohii shtuchnoho intelektu (ChatGPT) v systemu pidhotovky viiskovykh spetsialistiv [Implementation of artificial intelligence (ChatGPT) in the training system of military specialists]. Modern research in foreign philology, 2(26), 351‒359. DOI: https://doi.org/10.32782/2617-3921.2024.26.351-359 [in Ukrainian]

Chaplinska, N.O. (2025). ChatGPT – Innovatsiinyi instrument chy zaminnyi asystent vykladacha u vyvchenni inozemnoi movy? [ChatGPT – Innovative Tool or Substitute Teacher Assistant in Foreign Language Learning?] Aktualni pytannia u suchasnii nautsi, 32, 994–1002. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2025-2(32)-994-1002 [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-05

Як цитувати

Канюк, О., & Кіш, Н. (2025). ВИКОРИСТАННЯ GPT ЯК ІНСТРУМЕНТУ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(57), 85–88. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2025.57.85-88

Номер

Розділ

Статті